חדשות בארץ

בעקבות ההנחיות החדשות: כ-70 אלף ישראלים בבידוד

על פי ההנחיות החדשות, תיאסר כניסתם של אזרחי מדינות צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה, שנגיף הקורונה פשט בהם. בנוסף, חל איסור לערוך כינוסים בינלאומיים בישראל לצד איסור על התקהלויות של מעל 5,000 בני אדם. נתניהו: "נאלצנו לנקוט צעדים נוקשים כדי להאט את קצב ההתפשטות של המחלה בישראל". ליצמן: "לא נהסס לעשות דברים גם אם הם לא פופולריים"

נתניהו ובר סימן טוב, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו ובר סימן טוב, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) את ההנחיות החדשות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, שהביאה להדבקתם של 15 ישראלים. ההנחיות, שנמסרו בתום ישיבת חירום בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן, כוללות בראשן בידוד ביתי לשבים משורת מדינות במערב, בהן צרפת, גרמניה, שווייץ, ספרד ואוסטריה. בנוסף, תיאסר כניסתם של אזרחים ממדינות אלו. כמו כן, חל איסור לערוך כינוסים בינלאומיים בישראל לצד איסור על התקהלויות של מעל 5,000 בני אדם. כחלק מהרצון לבטח את שלומה של מערכת הבריאות החיונית בעת הזו, חל איסור גורף על עובדי המערכת לצאת אל מחוץ לגבולות הארץ. כל השבים מהמדינות האמורות, או המשתתפים באירועים בינלאומיים במדינות שלא חל שינוי לגבן, יחויבו לשהות בבידוד ביתי בן 14 ימים.

בעקבות ההנחיות החדשות, בדיונים שהתקיימו היום במשרדי ממשלה שונים הועלו הערכות כי כ-60 עד 70 אלף ישראלים הוכנסו לבידוד. 

 11 צעדים להתגוננות מפני וירוס הקורונה:

  •  ישראלים השבים  מ- צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד אוסטריה יחויבו בבידוד בית למשך 14 יום, ההחלטה רטרואקטיבית מיום עזיבת היעד.

  • זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל, אלא עם יציגו יכולת מוכחת לבידוד בית. ישום החלטה זו יכנס לתוקף בימים הקרובים.
  • איסור גורף לקיום כנסים בינלאומיים בישראל.
  • תושבי ישראל השבים מכינוסים בינלאומיים בחו״ל– יחויבו בבידוד בית 14 יום.
  • עובדי מערכת הבריאות – איסור גורף לצאת לחו"ל.
  • חל איסור לקיים אירועים המוניים והתקהלויות מעל 5,000 איש.
  • חל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל 100 איש , לאנשים שחזרו מכל יעד בחו"ל ב-14 הימים האחרונים.
  • המלצה לנציב שירות המדינה לאסור באופן גורף יציאות עובדים לחו"ל.
  • המלצה לבני 60 ומעלה ולבעלי מחלות רקע כרוניות כגון מחלות לב, סכרת, לחץ דם גבוה, מחלות נשימתיות או דיכוי חיסוני, להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו"ל או בעלי תסמינים או אנשים החשודים כחולים.
  • תיירים ששהו באיראן, עיראק, סוריה, לבנון (ב-14 יום האחרונים) לא יורשו להיכנס.
  • משרד הבריאות ממליץ להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה ולהימנע מלחיצות ידיים. 

 

נתניהו: ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מכל המדינות

בתום ישיבת הערכת מצב עם אנשי משרד הבריאות אמר נתניהו כי "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית. לא קוראים לזה כך, אבל זו האמת. ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר שהיו". נתניהו ציין כי ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מכל המדינות, וזאת, בשל היערכות היתר שננקטה על-ידי הרשויות. "נאלצנו לנקוט צעדים נוקשים כדי להאט את קצב ההתפשטות של המחלה בישראל, נקטנו במדיניות של בידוד ובבדיקות נבחרות וצעדים לגבי טיסות", אמר נתניהו. "באיטליה, למשל, שהיא מדינה מתקדמת, יש קצב התפשטות גדול מאוד וקצב תמותה של 4%".

נתניהו ובר סימן טוב, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו ובר סימן טוב, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שר הבריאות התייחס לביקורת הרבה שנמתחה על מדיניות משרדו באשר לצעדי המניעה המחמירים בעולם, שלא ננקטו בידי אף מדינה. "אנחנו לא נהסס לעשות דברים גם אם הם לא פופולריים. אני לא רוצה לקרוא לזה מגיפה - אבל זה לא רחוק מזה. נעשה הכל כדי להחמיר כמה שצריך". מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי "אנחנו יודעים בדיוק מי נדבק ממי ומתי. זה אומר שהאירוע בשליטה. המטרה שלנו להקטין את המספר, להאט את הקצב ולשמור על היכולת שלנו לזהות את האנשים שנדבקים".

בר סימן טוב הוסיף: "זה נראה כמו נטל על הציבור, אבל האלטרטיבה היא יותר גרועה. איטליה סגרה בתי ספר וביפן מדברים על ביטול האולמיפיאדה. לכן דיברנו על הרחבת חובת הבידוד לשבים ממדינות נוספות, איסור כנסים בינלאומיים גם בארץ, ונאסור על עובדי מערכת הבריאות לנסוע לחו"ל כדי לצמצם את הסיכוי שלא יוכלו לתפקד אחר כך".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה