חדשות בארץ

משרד הבריאות: מקרה הידבקות ראשון בקורונה בשטח ישראל

אשתו של חולה הקורונה, שחזר בתחילת השבוע מאיטליה, נדבקה בנגיף והועברה לבידוד. משרד הבריאות פרסם את רשימת המקומות בהם שהה החולה. כל מי שהיה עמו במגע קרוב, במרחק של פחות מ- 2 מטרים למשך 15 דקות או יותר, צריך להיכנס מיידית לבידוד בית למשך 14 יום

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הבוקר (שישי) כי אדם, שהיה בקרבתו של חולה הקורונה שחזר מאיטליה, נדבק בנגיף. מדובר באשתו של החולה; מצבה קל, והיא הועברה לבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר. זה מקרה ההידבקות הראשון, המתרחש בשטח ישראל.

מוקדם יותר היום, פרסם משרד הבריאות את רשימת המקומות המלאה בהם שהה חולה הקורונה בימים האחרונים, לאחר חזרתו מאיטליה. בעקבות החקירה האפידימיולוגית התברר, כי הוא שהה מספר פעמים בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה: ביום ראשון (23 בפברואר) בין השעות 18:00-22:00; ביום שני (24 בפברואר) בין השעות 08:30-24:00; וביום שלישי (25 בפברואר) בין השעות 08:30-24:00.

כמו כן, החולה – המתגורר ביישוב אירוס שבמועצה האזורית גן רווה – היה ביום שני בבית הכנסת ברחוב נגה ביישובו, בשעות 06:00-07:00. בנוסף, הוא היה ביום שישי שעבר (21 בפברואר) על טיסת אל על מספר LY381, שהמריאה מישראל לאיטליה. הוא נחת בנתב"ג ביום ראשון בשעה 16:10, בטיסת אל על שמספרה LY382.

ממשרד הבריאות נמסר, כי על כל מי שהיה במקומות הנ"ל במגע קרוב עם החולה – במרחק של פחות מ- 2 מטרים למשך 15 דקות או יותר – להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד המשרד בטלפון 5400*. אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום, שיעול או קושי בנשימה – יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

מניין קורבנות הקורונה באיטליה – מוקד ההתפרצות המרכזי של הנגיף באירופה – עלה ביממה האחרונה ל- 17, ומספר הנדבקים זינק ל- 655. שר הפנים אריה דרעי חתם אתמול על צו, האוסר על כניסתם לארץ של אזרחים זרים המגיעים ממדינה זו. על ישראלים החוזרים לארץ מאיטליה להיכנס מיידית לבידוד למשך שבועיים. מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר הבוקר, כי מאז כניסת הצו לתוקפו, נמנעה כניסתם לישראל של 110 זרים, שהגיעו מארץ המגף. במהלך היממה האחרונה עזבו את ישראל למעלה מ- 500 אזרחי איטליה.

בתוך כך, שמעון דהן – אחד מהנוסעים הישראלים שהיו על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס", ואושפז ביפן לאחר שנדבק בקורונה – נחת הבוקר בישראל. אשתו שלווה, שחזרה לארץ ביום שישי שעבר, נמצאת במתקן הבידוד בשיבא, יחד עם הישראלים הנוספים ששהו על הספינה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה