חדשות בארץ

בהלת הקורונה: הישראלי שנדבק ביפן שוחרר מבית החולים

יצחק ביטון, אחד הנוסעים הישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה במהלך שהותם על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" ביפן, שוחרר מבית החולים שיבא, לאחר שהחלים מהנגיף. שר הפנים אריה דרעי הורה לאסור את כניסתם של זרים מאיטליה לארץ. חברת אל על הודיעה על השהיית טיסותיה לכלל היעדים באיטליה

חדר בידוד בבית החולים שיבא (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)חדר בידוד בבית החולים שיבא (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

יצחק ביטון, אחד הנוסעים הישראלים ששהו על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" ביפן ונדבק בנגיף הקורונה, שוחרר הערב (חמישי) מבית החולים שיבא בתל השומר, לאחר שהחלים מהנגיף. אשתו של ביטון, רחל, שנדבקה אף היא בנגיף ואושפזה בבית חולים ביפן, נחתה אתמול בנתב"ג לאחר שהבריאה ושוחררה מאשפוז.

הבוקר דווח, כי רוחל'ה עופרים, נוסעת ישראלית נוספת שאושפזה ביפן לאחר שנדבקה בנגיף על הספינה, הבריאה ושוחררה מבית החולים. בעלה, עודד, וישראלי נוסף שנדבקו אף הם בקורונה, נמצאים עדיין בבית החולים, וצפויים להשתחרר בימים הקרובים.

משרד הבריאות הודיע היום, כי ישראלי שחזר לפני מספר ימים מצפון איטליה – מוקד ההתפרצות המרכזי של הקורונה באירופה – נדבק בנגיף. הישראלי, תושב היישוב אירוס שבמועצה האזורית גן רווה, נחת בארץ ביום ראשון (23 בפברואר) בשעה 16:10 בטיסת אל על שמספרה LY382, ואתמול חש ברע. לאחר שאובחן כחולה קורונה, הוא הועבר לאשפוז במתקן הבידוד בשיבא.

בהמשך נמסר ממשרד הבריאות, כי החולה היה גם על טיסת אל על מספר LY381, שהמריאה מישראל ביום שישי שעבר (21 בפברואר) בשעה 06:00. כמו כן, ביום שני (22 בפברואר) הוא שהה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה בין השעות 9:00-10:00. על כל מי שהיה באחת מהטיסות או בחנות להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ממועד הנחיתה, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון 5400*. אם במהלך הבידוד מופיעים סימפטומים של חום, שיעול או קושי בנשימה – יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101.

מוקדם יותר היום, הודיע שר הפנים אריה דרעי כי יחתום על צו האוסר על כניסתם של זרים מאיטליה לישראל. ישראלים שיגיעו מאיטליה ייכנסו לבידוד של שבועיים. אתמול הוציאה הממשלה אזהרת מסע כוללת לאיטליה, ומשרד הבריאות קרא לציבור שלא לנסוע ליעד זה. בנוסף, לאור ההערכה, כי קיים סיכוי גבוה לכך שתחלואת הקורונה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים בעולם, קרא המשרד לציבור "לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל באופן כללי", וזאת בנוסף לחובת הבידוד שהוטלה על השבים ממדינות ספציפיות. כמו כן, הנחה משרד הבריאות להימנע מקיום כנסים בין-לאומיים בישראל ו"להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בין-לאומיות אחרות, ובכלל זה גם נסיעה לאירועים בעלי אופי דתי בהם מתכנסים אנשים ממדינות רבות".

בעקבות הוראות משרדי הפנים והבריאות, הודיעה חברת אל על כי היא משהה את טיסותיה לכל היעדים באיטליה – החל ממחר ועד ל- 14 במרץ. הטיסות לתאילנד יושהו מיום שני הקרוב ועד ה- 27 במרץ. השהיית פעילות החברה לבייג'ינג והונג קונג הוארכה עד ל- 2 במאי. בנוסף, מסרה אל על כי פתיחת הקו החדש לטוקיו תידחה ל- 4 באפריל.

בעקבות המלצת משרד הבריאות לציבור בעניין הטיסות לחו"ל, הטיל משרד החינוך איסור על יציאתן של משלחות תלמידים לכל המדינות עליהן חלה אזהרת מסע והחזרה מהן ארצה מחייבת בידוד. ההיתרים שניתנו על ידי המשרד למשלחות ליעדים אחרים בעולם – מבוטלים עד להודעה חדשה.

 

נתניהו לאזרחים: הישמעו להוראות, לא להיסחף לחששות יתר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום במוקד הלאומי של מד"א בקרית אונו. במהלך הביקור הודיע נתניהו כי "כל מי שחזר ממדינה כלשהיא בעולם, ויש לו את תסמיני נגיף הקורונה – מד"א ישלחו פרמדיקים עד הבית, שיבצעו שם את הבדיקה. זהו דבר חדשני שיכול למנוע את התפשטות המחלה. אזרחי ישראל, אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם".

"מהרגע שהופיע נגיף הקורונה, קבעתי מדיניות לגבי מדינת ישראל של היערכות יתר ולא היערכות חסר", ציין נתניהו. "הייתה על כך ביקורת, אבל חשבתי, ועדיין חושב, שהמדיניות של זהירות יתר היא המדיניות הנכונה. כיוון שבריאות אזרחי ישראל היא בראש מעיינינו, נקטנו בצעדים שמדינות אחרות לא נקטו – היינו הראשונים בעולם שחסמנו טיסות ממדינות שבהן מופיע הנגיף בהיקף משמעותי, ועשינו גם צעדים אחרים".

"אזרחי ישראל צריכים לדעת שיש כאן יד בוטחת, יד אחראית, ואנחנו רוצים זהירות ומשנה זהירות, אבל אנחנו רוצים גם אחריות. לכן אני מבקש מהאזרחים להישמע להוראות, לשתף פעולה עם הרשויות, וכמובן לא להיסחף לחששות יתר. אנחנו נוציא את ההנחיות בהתאם להתפתחויות. כפי שהיינו עד עכשיו המדינה המתקדמת בעולם בתחום הזה, כך נמשיך גם בהמשך", הוסיף ראש הממשלה.

על פי ההחלטה שקיבל נתניהו, שר האוצר משה כחלון יעמוד בראש ועדת שרים מיוחדת לטיפול בהיבטים הכלכליים של משבר הקורונה. ההחלטה הזו נועדה לסייע לגופים כלכליים, שעלולים להיפגע – או שכבר נפגעו – כתוצאה מהמשבר בטווח הזמן הקרוב. בנוסף, תעסוק ועדת השרים בהיערכות של המשק, במידה והמשבר יתעצם.

"המשק הישראלי הוא משק חזק, שאנחנו מעריכים שיוכל לשאת את משבר הקורונה", אמר כחלון. "עם זאת, ראש הממשלה הנחה אותנו להיערך לכל תרחיש, ולצמצם למינימום האפשרי פגיעה בעסקים ובעובדים. ועדת השרים תתכנס בימים הקרובים, כדי להתחיל לבצע הערכת מצב מדויקת שעל פיה יפעלו משרדי הממשלה השונים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה