כתבות מגזין

שרון רוטר: "אסור להתעלם מהצרכים של בני הנוער, אלא לספק להם תוכן הולם"

שרון רוטר החלה להנחות השבוע את "הרצועה הצעירה" - הגרסה לנערות, ולדבריה היא רואה בכך שליחות גדולה. "הסדרות היום לבני נוער אינן מותאמות לגילם, וקשה שלא להיחשף לתכנים בלתי הולמים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השבוע החלה שרון רוטר להנחות את התוכנית "הרצועה הצעירה" לצעירות, שתשודר מדי יום ראשון בשעה 15:00 בערוץ ובאתר הידברות. בתוכנית היא תארח אורחות מעניינות ותציע תוכן אלטרנטיבי, מעניין והולם לנערות צעירות. את הגרסה לנערים, אגב, ינחה עידו קפטן.

 

מדברת בשפה של בני נוער

שרון רוטר, זמרת ויוצרת, החלה בשיא הצלחתה תהליך עמוק של תשובה, שהתרחש לפני למעלה מעשור. לאחר שיתוף פעולה עם ברי סחרוף, שחרור אלבום סולו מצליח, הופעות על הבמות הגדולות ביותר בארץ וראיונות בכל אמצעי המדיה, רוטר החליטה להתנתק ולטוס להודו, אבל דווקא שם היא מצאה את היהדות.

בתור אחת שגדלה בבית חילוני לגמרי, שאפילו בז ליהדות, החזרה בתשובה לא הייתה כה טבעית עבורה. "גדלתי בבית מאוד תל אביבי בועתי, שמאלני קיצוני, חילוני למהדרין", היא מתארת. "לא שמרו אצלנו בבית על צום ביום כיפור, כשרות או מסורת. בפסח, למשל, יכולנו אפילו לחגוג את החג עם פיתות על השולחן. ההורים שלי בזו לדת. אמא שלי בקושי רצתה לעשות לאחי ברית מילה, ועשתה בסוף רק בקטע חברתי. דת מבחינתם הייתה כפיה ופרימיטיביות", היא אמרה בעבר.

כיום, 12 שנה לאחר מכן, היא בעלת תשובה, אם לחמישה, מתגוררת בצפריה ומופיעה יחד עם אימה שחזרה בתשובה.

בשנים האחרונות, רוטר משמשת כעורכת התוכן של ערוץ 20, בעלת טור אישי בעיתון "שביעי", וכאמור, מופיעה לצד אימה. "שתינו חזרנו בתשובה בזמנים שונים, היה קצת נתק באמצע, ובמופע אנחנו מספרות על השברים ועל הסוף הטוב", היא אומרת.

השבוע היא הצטרפה לצוות המנחים של הידברות, ותגיש מדי שבוע את המהדורה הצעירה לנערות. בתוכנית היא תסקר סיפורים מעניינים, גאדג'טים, אומנות, סטייל, חסד וכל מה שמעניין נערות.

המעניין הוא שבתחילה הזמינו אותה מטעם הערוץ דווקא בשביל להגיש תוכנית לנשים. "הגעתי לפגישה, עשיתי אודישן, ופתאום נפתח כיוון של הנחיית תוכנית לנוער", היא מספרת. "אני חושבת שבגלל שצורת ההגשה שלי מאוד צעירה ובגלל שאני בעלת תשובה, אני מדברת בכל השפות. אני עושה מעין תמהיל בין קודש לחול, וזה מתאים מאוד לבני נוער".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ואת התחברת לכיוון?

"מאוד. גם בגלל שיש לי ילדים בגיל הזה, וגם בגלל שאני רואה בכך שליחות מאוד גדולה, להתייחס לדברים שמעניינים בני נוער. אני חושבת שהנושא הזה די מוזנח בתקשורת. אם בני נוער כיום רוצים לצפות במשהו, זה בדרך כלל לא קשור לעולמות התוכן שלנו, כי כמעט ואין תכנים כאלה במגזר הדתי או שזה לא עומד בסטנדרטים של התכנים המתחרים. בערוצים האחרים, התכנים שמראים לנוער בכלל לא מתאימים להם, מבחינתי. מה שנקרא היום 'ערוץ הילדים' הוא בכלל לא לילדים. סדרות שלמות מראות תככים ומזימות, שממש קשה להבין איך הם מתאים לגיל הזה. אלה ממש תוכניות למבוגרים, רק שהכוכבים הראשיים הם בני נוער".

רוטר מדגישה שיש צורך דחוף לקדם תוכניות ערכיות לנוער, אפילו יותר דחוף מעולם התוכן של המבוגרים. "המבוגרים היום פחות חשופים לעולם התקשורת או יכולים לבחור להתעלם ממנו. אבל עם כל הרשתות החברתיות והטלפונים החכמים, קשה מאוד לבני נוער לא להיות חשופים לתכנים בלתי הולמים".

לכן את רואה שליחות בהגשת התוכנית?

"כן. אני חושבת שלא צריך להתעלם מהצורך של בני נוער, אלא להציע להם תכנים שהם באמת שמורים וראויים יותר, וכמובן מותאמים לגיל הזה. התוכנית החדשה עוסקת בדברים שמעניינים בני נוער, ואלו דברים לא קלים. בני נוער היום מתמודדים עם נושאים לא פשוטים, היום יותר מאי פעם".

 

פינה חמה לנערות

התוכנית הראשונה בהנחייתה של רוטר שודרה השבוע ועסקה בדימוי גוף. בתוכנית התארחה נחמה ספיר בת ה-17 שדיברה בכנות על הנושא מנקודת מבטה של נערה צעירה. כמו כן, התארחו בתוכנית פייגי בר - מדריכה טיפולית שדיברה על הקשר בין סוסים לדימוי גוף, אביה ביטון - סטייליסטית צעירה שפתחה בלוג מצליח לאופנה צנועה, וגיטי פורגס - הכוריאוגרפית החרדית שמעבירה סדנאות מחול לבנות חרדיות.

נראה שמצאת את מקומך.

"לעולם תהיה לי פינה חמה לגיל הזה", בטוחה רוטר, "אמנם אין לי זיכרון טוב אבל אני זוכרת את עצמי היטב בגיל הזה. אני זוכרת איך הרגשתי, זה ממש נצרב לי ב-DNA, ולכן יש לי נקודה רכה לגיל הזה והזדהות גדולה מאוד עם מה שמעסיק בני נוער".

התוכנית "הרצועה הצעירה לנערות" תשודר מדי יום ראשון בשידור חי בשעה 15:00. זה הזמן לציין שבני נוער עם סיפורים מיוחדים או תכנים מעניינים מוזמנים לשלוח מייל לכתובת live@htv.co.il.

תגיות:שרון רוטרנערות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה