חדשות בריאות

פריצת דרך ישראלית: הריאה הוצאה מהגוף - נוקתה מהסרטן, והוחזרה למקומה

הליך כירורגי ראשון מסוגו בוצע לאחרונה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כאשר ריאתו של חולה סרטן הוצאה מגופו כדי לנקותה, ואחר הוחזרה אל מקומה בהצלחה

אא

הליך כירורגי ראשון מסוגו בוצע לאחרונה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כאשר ריאתו של חולה סרטן הוצאה מגופו כדי לנקותה, ואחר הוחזרה אל מקומה. 

על פי הדיווח של ד"ר איתי גל ב'ווינט', מדובר ב"הליך נדיר שבודדים כמותו בוצעו בעולם", במהלכו הוצאה הריאה מגוף החולה בעודו מחובר למכונת לב, נוקתה מהסרטן והוחזרה לגופו של החולה כשהיא נקייה. באופן הזה, מסביר ד"ר גל, אין צורך להמתין במשך חודשים ארוכים ומייגעים להשתלת איבר, וניתן לחזור לשגרה של אדם בריא - ללא צורך בטיפול כימותרפי. 

בניתוח הסבוך השתתפו עשרות רופאים, מנתחים, מרדימים, אחיות וטכנאים, שאיפשרו לחולה להמשיך ולתפקד דרך ריאתו השנייה בזמן שהונשם, בזמן שריאה אחת הוצאה מגופו. 

תחילה סברו הרופאים כי אין מנוס מלכרות את הריאה שנדבקה בגרורות סרטניות, אך "אם היינו כורתים את הריאה, היינו גוזרים את דינו של המטופל לחיות עם סכנת מוות מעל לראשו", כך הסביר ד"ר יורי פייסחוביץ, מנהל היחידה לכירורגיית חזה, בבית החולים בילינסון. הרופאים כרתו את הריאה הנגועה בגידול, ניקו אותה וניפחו את הריאה השנייה כדי לבדוק שהיא מתפקדת כראוי. תוך כדי הניפוח הבינו הרופאים שהאונה העליונה של הריאה בריאה, והחליטו להשתיל אותה בחזרה, כולל חיבור מחדש של כלי הדם והסימפונות. 

כאמור, הניתוח עבר בהצלחה, ומצבו של החולה מוגדר טוב מאוד. 

תגיות:ניקויריאותישראלניתוחניקוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה