חדשות בארץ

לאחר סבב הלחימה: המעברים לרצועה ייפתחו מחדש

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על הכוונה לפתוח מחר מחדש את מעברי ארז וכרם שלום, וזאת "במידה ותישמר היציבות הביטחונית". כמו כן הוחלט לפתוח מחדש את מרחב הדיג ולהחזירו ל- 15 מייל ימיים

מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, הודיע היום (רביעי) על פתיחתם מחדש של מעברי ארז וכרם שלום. בהודעת מתפ"ש צוין, כי ההחלטה התקבלה "בתום הערכת מצב מחודשת", וכי היא תיושם החל ממחר בבוקר "במידה ותישמר היציבות הביטחונית". עוד הוחלט להחזיר את מרחב הדיג ולהרחיבו ל- 15 מייל ימיים.

כזכור, שלשום בערב הוחלט, בתום התייעצויות ביטחוניות, על סגירת כל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה ועל סגירתו של מרחב הדיג. ההחלטה התקבלה לאחר שיממה קודם לכן פתח הג'יהאד האסלאמי בירי מסיבי של רקטות לעבר יישובי הדרום והעוטף. במהלך סבב האש, ירו הפלסטינים למעלה מ- 80 רקטות לעבר שטח ישראל. סוללות כיפת ברזל יירטו כ- 90% מהן. צה"ל תקף עשרות יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, שכללו מתחמים לאימונים ולאחסון אמצעי לחימה. בנוסף, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר אתר של ארגון הטרור באזור עאדליה שבפאתי דמשק. באתר זה מתבצעת פעילות מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה, והתאמתם לייצור ברצועה ובשטח סוריה.

לפתיחת סבב הלחימה קדמה תקרית על גדר המערכת בדרום הרצועה. ביום ראשון בבוקר זיהו כוחות צה"ל שני מחבלים של הג'יהאד האסלאמי, שהתקרבו לגדר והניחו מטען חבלה בסמוך אליה. בעקבות הזיהוי, הוזנק לגזרה כוח מגדוד חרוב, שחיסל את שני המחבלים. בתיעוד שפרסמו הפלסטינים, נצפה דחפור D9 של צה"ל, שאובטח על ידי טנק, מפנה את אחת הגופות לשטח ישראל. הג'יהאד האסלאמי איים בתגובה חריפה נגד ישראל.

בשבוע שעבר הודיע צה"ל, כי ישראל תגדיל את מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 15 מייל ימיים ותעניק היתרי כניסה לשטחה ל- 2,000 סוחרים עזתים נוספים. ההקלות החדשות הביאו את מספרם הכולל של היתרי הכניסה ל- 7,000, שיא חדש מזה שנים רבות. בהודעת מתפ"ש צוין, כי ההחלטה התקבלה "בתום התייעצות ביטחונית", וזאת "לאור השקט היחסי בימים האחרונים והפסקת שיגור בלוני הנפץ". עוד הובהר, כי "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח. ארגון חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם".

תגיות:רצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה