חדשות בארץ

"לאור השקט היחסי": היתרי כניסה נוספים לסוחרים מעזה, מרחב הדיג יוגדל

בתום התייעצות ביטחונית הוחלט להרחיב את מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 15 מייל ימיים ולהעניק 2,000 היתרי כניסה נוספים לסוחרים מהרצועה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר, כי ההחלטה התקבלה "לאור השקט היחסי" של הימים האחרונים: "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח"

דייג ברצועת עזה (צילום: Emad Nassar/FLASH90)דייג ברצועת עזה (צילום: Emad Nassar/FLASH90)
אא

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע היום (שלישי), כי ישראל תגדיל את מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 15 מייל ימיים ותעניק היתרי כניסה לשטחה ל- 2,000 סוחרים עזתים נוספים. ההקלות החדשות אמורות להיכנס לתוקף מחר בבוקר. מספרם הכולל של הסוחרים שיוכלו להיכנס לישראל יגיע ל- 7,000, שיא חדש מזה שנים רבות. 

בהודעת מתפ"ש צוין, כי ההחלטה התקבלה "בתום התייעצות ביטחונית", וזאת "לאור השקט היחסי בימים האחרונים והפסקת שיגור בלוני הנפץ". עוד הובהר, כי "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח. ארגון חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם".

כזכור, במוצאי שבת הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על ביטול ההקלות שתוכננו לאוכלוסייה האזרחית ברצועה. ההקלות כללו את הרחבת מרחב הדיג, החזרת 500 היתרי מסחר לסוחרים והחזרת כניסת המלט. ההחלטה לעצור אותן התקבלה, לאחר שבקיבוץ כיסופים הופעלה אזעקת צבע אדום. מדובר צה"ל נמסר לאחר מכן, כי זוהו שני שיגורים משטח הרצועה. שתי הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים בגוף.

על אף הירידה היחסית בהיקף שיגורי בלוני הנפץ, בימים האחרונים דיווחו ביישובי עוטף עזה על המשך הפרחתם משטח הרצועה. בפרדס ליד קיבוץ עלומים אותר בשעות הבוקר בלון, אליו חובר ראש של RPG. חבלנים, שהגיעו לזירה, נטרלו את הבלון באופן מבוקר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בתחילת השבוע בלשכתו בירושלים עם ראשי רשויות בעוטף עזה. הוא עדכן את בני שיחו בהתפתחויות האחרונות הקשורות בעזה, ושיבח את חוסנם של תושבי העוטף. "אנו נערכים לכל התרחישים, כולל מבצע רחב היקף", אמר. הוא ציין, כי "לפני הבחירות קשה ללכת אירוע צבאי משמעותי, אבל אם לא תהיה ברירה אז זאת גם אופציה. הסדרה עדיפה ממלחמה, ואנחנו חייבים למצות את התהליכים".

בפגישה עם נתניהו השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי הוא הנחה את מ"מ מנכ"ל משרדו, רונן פרץ, לקדם החלטת ממשלה לפיתוח כלכלי מואץ בחיזוק והקמת אזורי תעשייה ותעסוקה ליישובי עוטף עזה. בנוסף, תיבחן הקמתה של "מנהלת לפיתוח העוטף" במשרד ראש הממשלה.

תגיות:רצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה