חדשות בארץ

18 שנות מאסר למחבל שדקר את נירית זמורה

המחבל, תושב חברון, פצע באורח קשה את נירית זמורה בפיגוע דקירה באוקטובר 2015. לאחר שהתקבל ערעורה של הפרקליטות על זיכויו מעבירה של ניסיון לרצח, הוא נדון ל- 18 שנות מאסר. בנוסף, המחבל ישלם פיצויים לזמורה בסך 500 אלף שקלים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר הבוקר (שלישי) 18 שנות מאסר על המחבל, שדקר את נירית זמורה בפיגוע בצומת גוש עציון. בנוסף, הוא ישלם לזמורה פיצויים בסך 500 אלף שקלים. מדובר בגזר דין שני, לאחר שבפסק דין ראשון הוא זוכה מעבירה של ניסיון לרצח.

המחבל, חמזה פאיז אבו אל-פילאת, ביצע את פיגוע הדקירה באוקטובר 2015. הוא תקף את זמורה, תושבת בית חגי, במגרש החנייה בצומת הגוש תוך כדי קריאות "אללה אכבר". המחבל, תושב חברון, הספיק לדקור אותה פעם אחת בלבד בגבה; לאחר מכן קת הסכין נשברה והוא ברח מהמקום, אך דקירה זו הספיקה כדי לגרום לפציעתה הקשה של זמורה. הסכין נותרה בגבה והוצאה ממנה רק לאחר ניתוח מסובך.

בפסק הדין מעורר מחלוקת, שניתן באפריל 2018, זיכה בית המשפט הצבאי את המחבל מהעבירה החמורה של ניסיון לרצח, והרשיע אותו בעבירה פחותה של גרימת חבלה חמורה ובעבירה של החזקת סכין. בית המשפט נימק את פסק הדין באורכה הקצר של הסכין – כשמונה ס"מ – ובעובדה שנשברה במהלך הדקירה, וטען כי בשל כך לא ניתן להוכיח שהמחבל התכוון לרצוח את זמורה. על המחבל נגזרו 14 שנות מאסר בלבד.

באוקטובר שעבר קיבל בית המשפט הצבאי לערעורים במחנה עופר את ערעורה של התביעה הצבאית על הכרעת הדין המקורית, והרשיע את המחבל בניסיון לרצח. נשיא בית המשפט הצבאי לערעורים, השופט נתנאל בנישו, קבע בפסק הדין כי הרקע הלאומני של הפיגוע מחזק את כוונתו של המחבל להרוג את זמורה. הוא דחה את הספקות שהעלה בית המשפט בערכאה הראשונה לגבי פרטי האירוע, והוסיף כי שבירת הסכין אינה מהווה נסיבה שיש בה לערער על כוונת המחבל.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה את זמורה כנפגעת עבירה, מסר לאחר החלטת בית המשפט להחמיר בעונשו של המחבל: "פסק הדין של 18 שנה זה המינימום שנהוג היום לתת על ניסיון לרצח. היום, עם כניסת חוק המאבק בטרור, רמת הענישה כבר עומדת על מעל 20 שנה. יחד עם האכזבה על גובה העונש, אנו מברכים על התיקון שלבסוף נעשה, בכך שנוספו למחבל 4 שנות מאסר. אנו נמשיך לפעול ביחד עם נפגעי פעולות האיבה להחמרה בענישת המחבלים והרוצחים, שתביא להגברת ההרתעה, ותמנע מהמחבלים לשוב על מעשיהם".

תגיות:דקירהפיגוענירית זמורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה