חדשות בעולם

סנדרס: אשקול להחזיר את השגרירות האמריקנית לתל אביב

הסנאטור היהודי ברני סנדרס, המתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, תקף את ראש הממשלה נתניהו וכינה אותו "גזען". במהלך עימות בין המתמודדים בפריימריז הדמוקרטיים, אמר סנדרס כי הוא "גאה מאוד להיות יהודי", והוסיף: "אי אפשר להתעלם מהסבל של העם הפלסטיני"

סנדרס (צילום: שאטרסטוק)סנדרס (צילום: שאטרסטוק)
אא

הסנאטור האמריקני ברני סנדרס, המועמד המוביל בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, אמר הלילה (רביעי) כי באם ייבחר לנשיא – ישקול להחזיר את השגרירות האמריקנית לתל אביב.

סנדרס אמר את הדברים במהלך עימות בין המתמודדים בבחירות המקדימות. הוא תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני גאה מאוד להיות יהודי, ולמעשה חייתי מספר חודשים בישראל. אבל כרגע, למרבה הצער והטרגדיה, בראשות הממשלה בישראל עומד אדם גזען וריאקציונר. אני מאמין שמדיניות החוץ שלנו צריכה להגן על עצמאותה וביטחונה של ישראל, אבל אי אפשר להתעלם מהסבל של העם הפלסטיני".

ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייק בלומברג, המתמודד אף הוא בפריימריז הדמוקרטיים, אמר כי לא יחזיר את השגרירות לתל אביב. הוא ציין, כי הפתרון היחיד לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא פתרון שתי המדינות.

זו אינה הפעם הראשונה במהלך הפריימריז הדמוקרטיים שסנדרס תוקף בחריפות את נתניהו. בנאום שנשא בסוף אוקטובר בוועידה השנתית של שדולת ג'יי סטריט, המזוהה עם השמאל, הוא טען כי "זו לא אנטישמיות להגיד שממשלת נתניהו גזענית, זו עובדה". הוא אף קרא להתנות את הסיוע הצבאי שארצות הברית מעניקה לישראל בשינוי מדיניותה מול הפלסטינים, ובמיוחד כלפי רצועת עזה: "אנחנו משלמים 3.8 מיליארד דולר על סיוע צבאי לישראל. מה שקורה עכשיו בעזה הוא לחלוטין לא אנושי ולא מקובל. 3.8 מיליארד דולר זה הרבה כסף, ולא ניתן אותו למי שלא מכבד זכויות אדם ודמוקרטיה". סנדרס הוסיף, כי יש להעביר כבר כעת חלק מכספים אלו לטובת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה.

הסנאטור בן ה- 78, בן להורים יהודים שהיגרו לארצות הברית ממזרח אירופה, מחזיק בעמדות של השמאל הרדיקלי, וידוע כמי שנוהג למתוח ביקורת נוקבת על מדיניותה של ישראל בכל הנוגע לסכסוך עם הפלסטינים. בשנת 2015 הוא התמודד בפריימריז הדמוקרטיים מול הילרי קלינטון, אך פרש בהמשך מהמרוץ והעניק לה את תמיכתו. עם זאת, התמיכה לה זכתה מועמדותו במהלך הקמפיין אילצה את קלינטון ואת הממסד הדמוקרטי לנוע שמאלה.

בתחילת השבוע הודיע סנדרס כי לא יגיע לוועידה השנתית של איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקני. "העם הישראלי זכאי לחיות בשלום וביטחון, וכך גם העם הפלסטיני", כתב בטוויטר, "אני מודאג מכך, שאיפא"ק נותנת במה למנהיגים שמתבטאים בפנטיות ומתנגדים לזכויות הבסיסיות של הפלסטינים".

באיפא"ק לא נותרו חייבים, והגיבו כי "סנדרס מעולם לא נכח בוועידה שלנו, וזה ניכר מדבריו המקוממים. סנאטור סנדרס מעליב את עמיתיו ואת מיליוני האמריקנים שעומדים לצדה של ישראל".

תגיות:ארצות הבריתברני סנדרסהמפלגה הדמוקרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה