חדשות בארץ

ברני סנדרס: ממשלת נתניהו גזענית

הסנאטור היהודי ברני סנדרס, המתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, תקף את ממשלת ישראל וקרא לה לשנות את מדיניותה כלפי הפלסטינים: "לא נשלים עם גזענות". בנאום בוועידת ג'יי סטריט אמר סנדרס כי יש להשתמש בסיוע הביטחוני לישראל כמנוף לחץ, והוסיף כי יש להעביר כבר כעת חלק מהכסף לטובת סיוע הומינטרי לתושבי רצועת עזה

סנדרס (קרדיט: שאטרסטוק)סנדרס (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הסנאטור האמריקני ברני סנדרס, אחד מהמועמדים בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, מתח אמש (שני) ביקורת חריפה על ממשלת ישראל בראשותו של בנימין נתניהו. בנאום שנשא בוושינגטון, בוועידה השנתית של שדולת ג'יי סטריט המזוהה עם השמאל, אמר סנדרס: "אני גאה להיות יהודי, ומחכה להיות הנשיא היהודי הראשון של ארצות הברית. אם יש עם בעולם שמכיר את סכנות הגזענות והשנאה – אלו היהודים. זו לא אנטישמיות להגיד שממשלת נתניהו גזענית, זו עובדה". דבריו של סנדרס התקבלו במחיאות כפיים של הנוכחים באולם.

סנדרס קרא בדבריו להתנות את הסיוע הצבאי לישראל בשינוי מדיניותה כלפי הפלסטינים. "אנחנו משלמים 3.8 מיליארד דולר על סיוע צבאי לישראל", אמר, "ולכן יש לנו זכות לומר לממשלת ישראל: ארצות הברית ואזרחיה משלמי המיסים מאמינים בזכויות אדם ודמוקרטיה. לא נשלים עם גזענות, ואנחנו דורשים שממשלת ישראל תשב עם העם הפלסטיני ותישא ותיתן עמו על הסכם".

הסנאטור הדמוקרטי תבע מישראל לשנות את יחסה באופן ספציפי כלפי רצועת עזה: "מה שקורה עכשיו בעזה הוא לחלוטין לא אנושי ולא מקובל. 3.8 מיליארד דולר זה הרבה כסף, ולא ניתן אותו למי שלא מכבד זכויות אדם ודמוקרטיה". סנדרס הוסיף, כי יש להעביר כבר כעת חלק מכספים אלו לטובת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה.

הסנאטור בן ה- 78, בן להורים יהודים שהיגרו לארצות הברית ממזרח אירופה, מחזיק בעמדות של השמאל הרדיקלי, וידוע כמי שנוהג למתוח ביקורת נוקבת על מדיניותה של ישראל בכל הנוגע לסכסוך עם הפלסטינים. בשנת 2015 הוא התמודד בפריימריז הדמוקרטיים מול הילרי קלינטון, אך פרש בהמשך מהמרוץ והעניק לה את תמיכתו. עם זאת, התמיכה לה זכתה מועמדותו במהלך הקמפיין אילצה את קלינטון ואת הממסד הדמוקרטי לנוע שמאלה.

שגרירת ארצות הברית לשעבר באו"ם, ניקי היילי, הגיבה על קריאתו של סנדרס להעביר לרצועת עזה חלק מהסיוע הצבאי המיועד לישראל. "בדיוק כשחשבת שברני סנדרס לא יכול להיות יותר רדיקלי, הוא התעלה על עצמו", כתבה בפייסבוק. "הוא רוצה לקחת כסף שאנחנו נותנים לישראל כדי להגן על עצמה מפני טרוריסטים, ולתת אותו לעזה המנוהלת על ידי טרוריסטים? לא אמיתי. מדוע המועמדים הדמוקרטיים האחרים לנשיאות לא אומרים שהוא טועה?".

תגיות:ארצות הבריתפריימריזברני סנדרסהמפלגה הדמוקרטיתג'יי סטריט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה