חדשות בארץ

ישראלי נוסף מ"ספינת הקורונה" אובחן כנשא של הנגיף

החולה, שנדבק במהלך שהותו על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" ביפן, מאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר תחת בידוד והשגחה. שלשום אובחנה נוסעת נוספת, שחזרה לארץ בתום שבועיים של הסגר על הספינה מול חופי יפן

ספינת ה"דיימונד פרינסס" (צילום: שגרירות ישראל ביפן)ספינת ה"דיימונד פרינסס" (צילום: שגרירות ישראל ביפן)
אא

בדיקה שנערכה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות העלתה, כי נוסע נוסף שחזר לישראל מספינת הנופש "דיימונד פרינסס" ביפן נדבק בנגיף הקורונה. כך נמסר הערב (ראשון) בהודעה משותפת של משרד הבריאות ובית החולים שיבא בתל השומר, בו החולה מאושפז תחת בידוד והשגחה. במשרד הבריאות הדגישו, כי "לא מדובר בהדבקה שהתרחשה בישראל".

כזכור, נוסעת אחת מבין 11 הישראלים, ששבו לארץ ביום שישי לפנות בוקר, אובחנה עוד באותו יום כנשאית נגיף הקורונה. 4 נוסעים ישראלים נוספים אובחנו כנשאי הנגיף במהלך שהותם על הספינה, ונשארו בבתי חולים ביפן להמשך אשפוז. מצבם מוגדר קל. פרופ' רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מבית החולים הדסה בירושלים, נשאר ביפן על מנת להמשיך וללוותם.

ביפן דווח היום על מקרה מוות שלישי מבין למעלה מ- 620 נוסעי ספינת הנופש שאובחנו כנשאי קורונה. מדובר באזרח יפני בשנות ה- 80 לחייו. ביום חמישי האחרון דיווחו כלי תקשורת במדינה על מותם של שניים מנוסעי הספינה, שנדבקו בנגיף – גבר בן 87 ואישה בת 84, אף הם אזרחים יפניים.

משרד החוץ פרסם אחר הצהריים אזהרות מסע ליפן ולקוריאה הדרומית. המשרד המליץ לישראלים "לשקול בכובד ראש נסיעה לדרום קוריאה בעת הזו, ולהימנע לחלוטין מהגעה לאזורי Daegu או Cheongdo. לישראלים הנמצאים בקוריאה מומלץ לשקול עזיבה של המדינה, ובכל מקרה לעקוב אחרי הנחיות הרשויות המקומיות". בנוגע ליפן, הומלץ "להימנע מנסיעות לא חיוניות בעת הזו". עוד צוין, כי "ישראלים אשר נמצאים ביפן צריכים לגלות ערנות מבחינת קרבה לאנשים חולים, להקפיד על הוראות ההיגיינה של משרד הבריאות ולעקוב אחרי הנחיות הרשויות המקומיות". במשרד החוץ הדגישו, כי נציגויות ישראל בסיאול ובטוקיו ממשיכות לפעול כרגיל.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה