בריאות ותזונה

שותים משקאות מוגזים ו'קלים'? זה מה שקורה לגופכם ’מתחת לפני השטח’

מלבד העובדה שהם פוגעים בבריאות הפה, השיניים והחניכיים, למשקאות המוגזים יש תפקיד (שלילי, אלא מה?) נוסף בגופנו, שאם נרצה לכנות אותו במינוח רפואי אחד הרי שזה יהיה 'ריפלוקס קיבתי-ושטי'

אא

מלבד העובדה שהם פוגעים בבריאות הפה, השיניים והחניכיים, למשקאות המוגזים יש תפקיד (שלילי, אלא מה?) נוסף בגופנו, שאם נרצה לכנות אותו במינוח רפואי אחד הרי שזה יהיה 'ריפלוקס קיבתי-ושטי'.

מה זה ריפלוקס קיבתי ושטי? 

ריפלוקס נקרא גם בשמו המוכר יותר - החזר קיבתי, וזהו סוג של מחלה שבה תכולה חומצית חוזרת מהקיבה אל הוושט, ועושה בה שמות. 

הריפלוקס מתרחש כאשר ישנה בעיה עם הסוגר התחתון של הוושט, ולאחר שהוא משחרר את המזון אל הקיבה - הוא אינו נסגר כראוי. בשל כך, התוכן שהוכנס אל הקיבה עולה בחזרה אל הוושט. 

על פי מחקר שפורסם בכתב העת 'תזונה, מטבוליזם ומחלות לב וכלי דם' - חוקרים גילו שלמשקאות מוגזים ישנה השפעה גדולה על הריפלוקס הקיבתי-ושטי, ובין היתר הם משפיעים גם על חוסר נעימות בקיבה כמו גם גזים, עצירות או שלשול וכאבי בטן. 

היות ושתיית משקאות מוגזים גורמת להוצאת פחמן דו חמצני מהקיבה דרך הפה, הם משפיעים גם על גיהוקים רבים - כאשר האוויר שנבלע דרך הפה גדול מדי. 

מחקרים הוכיחו שמשקאות מוגזים וקלים הם הגורם לעתים קרובות לנפיחות בבטן, בין היתר כזו שנגמרת כתוצאה מגזים וחוסר מנוחה של שרירי המעיים. 

תגיות:משקאותעיכולסכנהמשקה מוגז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה