הרב יאשיהו פינטו

הכוחות והעוצמות: מה מיוחד בחודש אדר?

"אנו נכנסים לשבוע של ראש חודש אדר. זה זמן מיוחד, זמן שמתחילה בו עליה של שמחה. ״משנכנס אדר מרבים בשמחה״, מהיום הראשון של אדר, כבר מרבים בשמחה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לכל זמן יש את הכוחות המיוחדים שלו. הקב״ה חילק את העולם לשנים, ובשנים ישנה חלוקה של כוחות היורדים לעולם על פי הפרשות, על פי החגים ועל פי הזמנים. בפרשת שקלים, מתחיל זמן חדש. זמן של שותפות, של שמחה, של אחדות בנינו לבין הקב״ה. 

משה רבנו, הסתפק במחצית השקל. הוציא הקב״ה מחצית השקל, מתחת כסא הכבוד, וזה החצי של הקב״ה. וכל החצאים השניים, הם של עם ישראל לכל הדורות. הקב״ה הוא חצי איתנו, בכל מעשה גדול, בכל מעשה מרומם. ואנחנו חצי, עם בורא עולם. 

אנו נכנסים לשבוע של ראש חודש אדר. זה זמן מיוחד, זמן שמתחילה בו עליה של שמחה. ״משנכנס אדר מרבים בשמחה״, מהיום הראשון של אדר, כבר מרבים בשמחה. ובאיזה שמחה, שמחה של מצוה, שמחה של אור, של קדושה, של טוב. 

ובוודאי שמתקרב ובא יום ז׳ באדר, יום לידתו ופטירתו של משה רבנו, שבו קידשנו בקהילת קודש את ״ספר דברים״ ובוודאי ביום הילולתו וביום שמחת ליבו של משה רבנו, רבנן של כל ישראל, יעמוד בשמים ויהיה ממליץ על כל כלל ישראל, ובפרט על קהילת קודש ״שובה ישראל״. 

ויודעים אנו שכל משאלות ליבם של כולם, לטובה ולברכה. כוחו של משה רבנו יהיה למיתוק הדינים, ולהשפיע שפע רב. 

יום ז׳ באדר, הוא יום חג גדול בימי ״שובה ישראל״. זהו היום שרצו לאבד ולהשמיד ולכלות, כרם ישראל. והקב״ה ברוב רחמיו ריחם והגן ושמר והציל, ומיום ז׳ באדר נהיה חזקה בעולם, שעד ביאת משיח צידקנו ״שובה ישראל״ תהיה חלק חשוב וגדול ומוביל בימי הגאולה השלמה. 

ועלינו להתחזק ולעלות ולהתעלות, ולהוסיף כח לדרך ה׳, העולה בית אל בדרך של ״שובה ישראל״. ומהר מאוד נזכה כולנו לראות בשוב ה׳ את שיבת ציון. 

להפיץ ולהגדיל ולהרחיב את דבר ה׳. כל יהודי אשר רואים, מצוה עלינו לחשוב ולמצוא דרך, במה עלינו לחזק אותו. מי בתורה, מי באמונה, מי בשמירת שבת, מי במאכלות האסורות. 

חובה עלינו לעמוד גיבורים בפרץ, לבטל את הגזרות, ולמשוך חוט של חסד ממרום לשפע, לברכה ולהצלחה. 

רואים אנו איך השטן נלחם בכל כוחו, להכביד עלינו בבריאות, בייסורים קשים, בדברים לא אנושיים. ומבינים אנו, שהדרך עושה רעש גדול בשמים, ובע״ה מהיום במקשה אחת, עד ערב חג החירות, נלך מחיל אך חיל, להשיג את האור הגדול ואת הישועה הגדולה. 

ובעה ברכת ה׳ היא תעשיר ולא תוסיף עצב עימה. שבוע של ברכה, של ישועה, של הצלחה. ונתבשר בו בשורות טובות, ישועות ונחמות.

תגיות:הרב יאשיהו פינטוחודש אדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה