חדשות בארץ

הקורונה בישראל: קוריאה הדרומית הגישה תלונה רשמית, נתניהו יקיים הערכת מצב

כ- 200 תלמידים ומורים, שהיו במגע עם קבוצת התיירים הדרום-קוריאניים במהלך ביקורה בישראל, הונחו להישאר בבידוד. בנוסף אליהם, הונחו להישאר בבידוד 12 לוחמי מג"ב, 20 עובדים של רשות הטבע והגנים ועובדי מלון בים המלח

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

קרוב ל- 200 תלמידים ומורים מבתי ספר בבאר שבע, קריית חיים ועפולה נשלחו בסוף השבוע לבידוד עד יום רביעי, וזאת לאחר ששהו בסמוך לקבוצת תיירים מקוריאה הדרומית שביקרה בישראל. 39 התיירים שהו בארץ בין ה- 8 ל- 15 בפברואר. לאחר ששבו לארצם, אובחנו 18 מתוכם כנשאי נגיף הקורונה. עד כה לא אובחנו אצל המורים ותלמידיהם תסמינים של הנגיף.

משרד הבריאות פרסם אתמול (מוצאי שבת) את רשימת האתרים, בהם ביקרו התיירים הקוריאניים במהלך שהותם בארץ. בין היתר, הם שהו בקיסריה ובנצרת, במצדה ובפארק תמנע, בפארק הלאומי בבאר שבע, במערת המכפלה בחברון ובהר הזיתים בירושלים. ממשרד הבריאות נמסר, כי כל מי שהיה במגע הדוק עם התיירים – במרחק של פחות משני מטרים, ולמשך 15 דקות לפחות – מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה. בתדרוך אמש לתקשורת הזהיר מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, כי על הציבור להישמע להוראות, ובמידת הצורך להיכנס לבידוד, וזאת כדי למנוע את התפשטותו של הנגיף.

20 עובדים של רשות הטבע והגנים – 16 במצדה, 3 בקיסריה ואחד בתל באר שבע – הונחו להישאר בבידוד ביתי עד ה- 26 בפברואר, וזאת לאחר שהיו במגע עם התיירים הקוריאניים. כך נמסר הבוקר מרשות הטבע והגנים. בנוסף, שני עובדי במלון דייוויד בים המלח, שניקו את חדריהם של התיירים, הונחו אף הם להישאר בבידוד.

12 לוחמי מג"ב, שאבטחו את קבוצת התיירים בעת ביקורה במערת המכפלה ב- 13 בפברואר, קיבלו הוראה להיכנס לבידוד. 2 מבין הלוחמים, הנמצאים בבסיסם, יישארו בחדרם. 10 הלוחמים הנוספים, שיצאו מהבסיס לחופשת סוף שבוע, יישארו בבתיהם.

ממנהלת מערת המכפלה נמסר, כי שחזור המצלמות במערה העלה כי קבוצת התיירים נכנסה אל אזור התפילה היהודי סביב השעה 09:30, שהתה במקום במשך כרבע שעה, יצאה ונכנסה לביקור נוסף באזור התפילה המוסלמי: "בסך הכל שהתה הקבוצה במתחם מערת המכפלה כ- 45 דקות, מתוכם כ- 15 דקות באזור התפילה היהודי. במידה וביקרתם בזמן הזה במערת המכפלה, או במידה וחליתם לאחר ביקור כזה, יש לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות". במנהלת ציינו, כי "לעת עתה לא ידוע לנו על מבקרים ומתפללים שנדבקו בנגיף. נמשיך לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות. מערת המכפלה פתוחה כרגיל, ניתן להגיע ללא כל חשש".

 

איטליה: זינוק במספר הנדבקים, סגר על מחוזות ונטו ולומברדיה

בית הספר טוביהו באר שבע, ש- 30 מתלמידיו הונחו להיכנס לבידוד, נותר הבוקר כמעט שומם. מתוך 520 תלמידי המוסד החינוכי, הגיעו אליו 50 בלבד. משרד החינוך פתח הבוקר קו פתוח לשיחות עם תלמידים ומורים. הקו יאויש על ידי מומחים להתמודדות במצבי לחץ וחירום מטעם השירות הפסיכולוגי ייעוצי. הקו יפעל עד השעה 19:00, והוא ייתן מענה רגשי להתמודדות עם המצב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים בשעה 11:30 מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה. הערכת המצב תתקיים בחמ"ל משרד הבריאות, יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שרי ממשלה ומנכ"לי משרדים, מנכ"לי בתי חולים וגורמים בכירים נוספים.

11 הנוסעים הישראלים, ששהו על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס", שבו ביום שישי לפנות בוקר לארץ. לאחר נחיתתם בנתב"ג, הם פונו לבידוד במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. כעבור מספר שעות הודיע משרד הבריאות, כי בבדיקות שנערכו לנוסעים, אובחנה אחת מהם כנשאית של נגיף הקורונה. במשרד הדגישו, כי "לא מדובר בהדבקה שהתרחשה בישראל". מדובר במקרה ההידבקות הראשון עליו דווח בישראל.

מטוס של חברת התעופה הדרום-קוריאנית "קוריאן אייר", ועליו 190 נוסעים, נחת אמש בנתב"ג. 12 אזרחים ישראלים, שהיו על המטוס, פונו ממנו לבידוד באמצעות אמבולנסים של מד"א. האזרחים הזרים לא הורשו להיכנס לארץ, והמטוס המריא בחזרה לסיאול. ממשלת קוריאה הדרומית הגישה לישראל תלונה רשמית. משרד החוץ הישראלי הסביר, כי מדובר בצעד בלתי נמנע, אך הסכים לשתף פעולה בהמשך עם סיאול.

בתוך כך, מספר הנדבקים בנגיף בקוריאה הדרומית זינק ביממה האחרונה ב- 123, והגיע ל- 556 מקרי הידבקות. הנגיף גבה עד כה 4 קורבנות במדינה, שניים מתוכם ביממה האחרונה. נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה-אין, הודיע הבוקר על העלאת מצב הכוננות במדינה לרמה הגבוהה ביותר.

באיטליה זינק אתמול מספר הנדבקים בקורונה ל- 79 – המספר הגבוה ביותר במדינה אירופית. 2 בני אדם מצאו את מותם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. ראש הממשלה האיטלקי, ג'וזפה קונטה, הודיע כי הוטל סגר על מחוזות ונטו ולומברדיה – האזורים, בהם התגלו מספר הנשאים הרב ביותר, וכן שני מקרי המוות. עשר עיירות בצפון המדינה הוכנסו להסגר.

רשויות הבריאות בסין מסרו הלילה כי למספר מקרי המוות מהנגיף הקטלני נוספו ביממה האחרונה 97 בני אדם. בכך עלה מספר הקורבנות בסין ל- 2,442. עוד דווח, כי 648 בני אדם נדבקו בנגיף. מניין הנדבקים במדינה הגיע ל- 76,936.

(עודכן: 10:03)

תגיות:איטליהסיןמשרד הבריאותקוריאה הדרומיתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה