חדשות בארץ

חדשות השבת: נגיף הקורונה הגיע לישראל, 30 תלמידים בבידוד

קבוצת תיירים מדרום קוריאה נדבקו בקורונה ימים ספורים לאחר ששבו מביקור בישראל, משרד הבריאות מרחיב את ההגבלות על השבים מדרום קוריאה ומיפן, ו-30 תלמידים הונחו לשהות בבידוד עד ליום חמישי. כל מה שחשוב לדעת

אא

נגיף הקורונה בישראל: הידוק עוצר הכניסות. משרד הבריאות הודיע היום (שבת) כי קבוצת אזרחי דרום קוריאה שחלו בנגיף הקורונה ביקרו לאחרונה בישראל. בקבוצה, שמנתה 39 תיירים, דווחו עד כה תשעה חולים. הקבוצה שהתה בישראל במסגרת טיול מאורגן מטעם הכנסייה הקתולית במשך שמונה ימים, בין 15-8 בפברואר, ושבו לארצם. במשרד הבריאות איתרו את מסלול הטיול של חברי הקבוצה והכריזו על שורה של צעדי זהירות למניעת התפשטות הווירוס בישראל. ברשות הטבע והגנים דיווחו כי התיירים ביקרו בשלושה אתרי טבע: באר שבע, מצדה וקיסריה, נוסף למספר כנסיות בירושלים.

בעקבות ההתפתחויות הודיעה הערב רשות האוכלוסין בנתב"ג כי תעצור לאלתר כניסת תיירים שהמריאו מדרום קוריאה, במסגרת ההנחיה החדשה צפויים הנוסעים בטיסת קוריאן אייר שתנחת ב-19:30 בנתב"ג, לשוב על עקבותיהם, זולת הישראלים שייבדקו ויישלחו למעקבים. לפי ההנחיות החדשות שפרסם הערב מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ישראלים השבים מדרום קוריאה ומיפן נדרשים להיכנס לבידוד ביתי למשך שבועיים. עד כה ההגבלות חלו רק על תאילנד, סינגפור, הונג קונג ומקאו - לצד ההגבלות המקוריות על נוסעים המגיעים מסין. "אנחנו מעריכים שהפוטנציאל שיש חולה בישראל כתוצאה מהביקור של הקבוצה גדל משמעותית", אמר בר סימן טוב. "אנחנו לא יודעים להתנבא. אנחנו מעריכים שלכל הפחות היו מאות אנשים שהיו עם קבוצת התיירים הזו במגע ולכן אנחנו קוראים לציבור: 'אל תיקחו סיכונים מיותרים'".

משרד החינוך הודיע הערב כי 30 תלמידים ושני מורים מבית הספר מקיף טוביה בבאר שבע, ששהו בקרבת התיירים הקוריאנים בתל באר שבע, הונחו על ידי משרד הבריאות להיכנס החל ממחר ועד ליום חמישי לבידוד ביתי, אף אם לא זוהו אצלם תסמיני המחלה. מורה נוסף שדיווח על תסמינים מצוי עתה בבדיקות בבית החולים סורוקה. מרשות הטבע והגנים נמסר כי 20 מעובדיה, שנחשדו במגע עם התיירים הקוריאנים במהלך הביקור במצדה, קיסריה ותל באר שבע, הונחו להישאר בבידוד ביתי עד ליום רביעי. בנוסף, שני עובדי משק במלון דיוויד ים המלח שניקו את החדרים שבהם שהו התיירים הקוריאנים הונחו להיכנס לבידוד דומה. דובר הכנסייה הקתולית בישראל אמר כי נבדק אם אנשיה באו במגע עם חברי הקבוצה. בינתיים, כל העובדים חשים בטוב וללא סימנים חריגים.

הרשויות בסין דיווחו היום לראשונה כי תקופת הדגירה של וירוס הקורונה עשויה להתארך עד כחודש, זאת, לאחר מקרה הידבקות של גבר בן 70  ממחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף, שפיתח תסמינים רק אחרי 27 ימים מעת ההדבקה. עד כה דווח כי תקופת הדגירה אורכת כשבועיים, כך שהשינוי בתקופה עשוי להקשות על המאמצים למנוע את התפשטות הנגיף הסיני.

אתמול הודיע משרד הבריאות כי אחת מ-11 הישראלים ששהו על הספינה "דיימונד פרינסס" שעגנה ביפן והגיעו בבוקר לבידוד בבית החולים שיבא, חלתה בקורונה. בהודעת משרד הבריאות נמסר כי הבדיקות של שאר הישראלים נמצאו שליליות. עוד הובהר כי "לא מדובר בהדבקה שהתרחשה בישראל". יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, פרופ' חגי לוין, אמר כי הידבקות החולה אינה מפתיעה וכי "ייתכן שבקרוב יימצאו מקרים חיוביים נוספים בקרב החוזרים". לדבריו, "השאלה הקריטית היא אם נראה מקרי העברה מקומית בישראל".

ניסיון פיגוע בשער האריות: אישה נפצעה קל. פלסטיני תושב מזרח ירושלים נורה הבוקר למוות לאחר שניסה לבצע פיגוע דקירה סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. עוברת אורח בת 42 נפצעה קל ברגלה, ככל הנראה כתוצאה מרסיס הירי לעבר המחבל. צוות מד"א פינה אותה לבית החולים שערי צדק.

לפי המשטרה, התקרית אירעה סמוך לשעה 11:00 כאשר הכוח זיהה את החשוד, מאהר יוסף זעאתרה בן ה-33, עם סכין בידו על יד שער האריות. לאחר ששוטרי מג"ב קראו לעברו, הוא רץ לכיוונם בעודו צועק אללה-וואכבר. "השוטרים הגיבו במהירות תוך ביצוע ירי לעברו, ניטרלו אותו ומנעו פגיעה בהם ובאחרים", נמסר מהמשטרה.

תגיות:נגיף הקורונהדרום קוריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה