חדשות בארץ

משרד הבריאות מזהיר: הפרת צו בידוד ביתי – עד 7 שנות מאסר

בהודעה שנמסרה ממשרד הבריאות, הובהר כי מי שיפר צו בידוד ביתי שהוטל עליו בשל החשש מהתפשטות הקורונה מסתכן בעונש מאסר: "אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות החל בפעילות אכיפה של הצו. משרד הבריאות רואה בציבור שנדרש לבידוד בית שותף מלא למניעת התפרצות המחלה בישראל"

(יונתן זינדל, פלאש 90)(יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הבהיר הערב (חמישי), כי מי שיפר צו בידוד ביתי שהוטל עליו בשל החשש מהתפשטות הקורונה, מסתכן באישום פלילי ובעונש מאסר.

"אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות החל בפעילות אכיפה של הצו. משרד הבריאות רואה בציבור שנדרש לבידוד בית שותף מלא למניעת התפרצות המחלה בישראל. אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני משפחתם, חבריהם, וכן כלפי אנשים חולים וחלשים בחברה, ויצמצמו את הסיכון להדבקה. מי שמעוניין לדווח על הפרה של בידוד בית – יכול לעשות זאת דרך אתר המידע הייעודי בנושא הקורונה של משרד הבריאות", לשון הודעת המשרד.

בתוך כך, המטוס ועליו 11 הישראלים, ששהו על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" ולא נדבקו בקורונה, עושה בשעות אלו את דרכו לישראל. מוקדם יותר הבוקר, מסר משרד הבריאות כי נוסע ישראלי נוסף על הספינה אובחן כחולה בנגיף. הוא פונה מהספינה, והועבר להמשך טיפול בבית חולים ביפן. יחד עמו יישארו ביפן שלושת הנוסעים הישראלים, שאובחנו במהלך השבועיים האחרונים כנשאי הנגיף. פרופ' רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מבית החולים הדסה בירושלים, יישאר ביפן להמשיך וללוות את הישראלים שאובחנו כנשאי קורונה.

כחלק מאמצעי הזהירות שיינקטו במהלך הטיפול בנוסעים השבים לארץ, החליטו גורמי הבריאות והתעופה, כי לאחר נחיתתו בנתב"ג, המטוס יחנה באזור רחבת המטוסים של התעופה הכללית – אזור המטוסים הפרטיים, המרוחק מטרמינל 1 ומטרמינל 3.

בהודעה משותפת שהוציאו משרד הבריאות, בית החולים שיבא בתל השומר, מגן דוד אדום ורשות שדות התעופה הודגש, כי "מספר מצומצם מאוד של עובדים מנמל התעופה בן גוריון יטפל במטוס".

"לאחר שהעובדים ימוגנו – על פי נהלי המיגון של משרד הבריאות ומד"א – הם יוכלו לשהות ולטפל במטוס: תדלוק, הורדת כבודת הנוסעים, ריקון המיכלים (שפכים שיטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים) ורענון מזון ושתייה לצוות המטוס".

חדר במתחם הבידוד בבית החולים שיבא (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)חדר במתחם הבידוד בבית החולים שיבא (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

בתום הטיפול, הנוסעים יועברו לאוטובוס של מד"א וילוו על ידי נציג משרד הבריאות ומד"א היישר לבית החולים שיבא בתל השומר, שם הוכן עבורם מתחם בידוד מיוחד, בו ישהו במשך 14 יום. כבודת הנוסעים תועבר למשאית של משרד הבריאות להמשך טיפול ובדיקה, ולא תישאר בשדה התעופה. עוד צוין בהודעה, כי מיד לאחר תדלוק המטוס הוא ימריא חזרה למזרח, עם הצוות שעליו.

רשויות הבריאות בסין הודיעו הלילה, כי במהלך היממה האחרונה נוספו 114 בני אדם לרשימת מקרי המוות כתוצאה מהנגיף. בכך עלה מניין הקורבנות במדינה ל- 2,118. עוד דווח, כי במספר מקרי ההידבקות החדשים חלה ירידה משמעותית – ל- 394. מתחילת ההתפרצות בחודש דצמבר אובחנו בסין 74,576 חולי קורונה.

תגיות:משרד הבריאותבידודנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה