חדשות בארץ

ליצמן ללפיד: "אל תערב פוליטיקה בבריאות הציבור"

חבר הכנסת יאיר לפיד דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את החלטת משרד הבריאות להשתמש בבית חולים גריאטרי בראשון לציון כמתקן לטיפול בחולי קורונה. שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב בחריפות: "פופוליזם מיותר, שמפריע להיערכות משרד הבריאות"

ליצמן ולפיד (תמונות: יונתן זינדל, פלאש 90)ליצמן ולפיד (תמונות: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יעקב ליצמן תקף היום (חמישי) בחריפות את חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן), וזאת לאחר שלפיד פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה להורות למשרד הבריאות לחזור בו מכוונתו להשתמש בבית חולים גריאטרי בראשון לציון כמקום לטיפול בחולי קורונה.

"אני מוחה בתוקף נגד ההתערבות הבוטה של יאיר לפיד נגד פעילות מערכת הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל", מסר ליצמן בהודעה לתקשורת. "לתדהמתי, החליט לפיד לארגן הפגנה פוליטית מתוקשרת סמוך למרכז הגריאטרי 'מלבן' בראשון לציון, שעל פי גורמי המקצוע במשרד הבריאות הוכשר כמרכז קליטה אפשרי במקרה להידבקות בקורונה בישראל".

"מדובר בפופוליזם מיותר שמפריע להיערכות משרד הבריאות, הפועל על פי תרחיש עבודה שבו ישנו חולה קורונה בישראל. לשם כך המערכת משמישה את כל המתקנים הייעודיים שלה, ולא רק 'מלבן' בראשון לציון", המשיך ליצמן. "משרד הבריאות עושה עבודת קודש, פועל מתוך אחריות לשלום הציבור ובריאותו, על פי החוק, בשיתוף המל"ל, משרד החוץ, השגרירויות השונות ובתי החולים. ארגון הפגנה פוליטית בסמוך למרכז קליטה לחולי קורונה אפשריים היא פגיעה בעבודת אנשי המקצוע, ומהווה חשש לשלום הציבור".

שר הבריאות ציין, כי עד כה לא אובחן חולה קורונה בישראל: "אם וכאשר יהיו, הם יאושפזו על פי פריסה גיאוגרפית ייעודית ולפי תכניות עבודה סדורות, בהתאם להנחיות גורמי המקצוע".

ליצמן הדגיש, כי הוא מעניק גיבוי מוחלט לגורמים המקצועיים במערכת הבריאות: "אני קורא ליאיר לפיד – אל תערב את הפוליטיקה בבריאות הציבור. יש גבול! תן לנו לעבוד, ואל תפריע למערכת הבריאות להיערך כנדרש".

לפיד, שערך הבוקר סיור במרכז הגריאטרי בראשון לציון, אמר בסיומו: "אין גבול לחלטוריזם המסוכן של הממשלה הזאת. הם רוצים לשים חולי קורונה באזור הכי מאוכלס במדינת ישראל, במקום שאין בו אפילו בידוד, ותושבי ראשון גם לא יוכלו לברוח מפה מפני שהממשלה הזאת בדרך גם ביטלה להם את הרכבת מבית החולים. אז הם יהיו תקועים פה, עם חולי קורונה, במקום לעשות מה שעושים בכל מקום בעולם – עושים בית חולים שדה עם בידוד, במקום בלי אוכלוסייה, בלי ילדים, בלי קאנטרי ממול, ובלי קשישים גריאטריים שתקועים מאחורה".

"את ההחלטה הזו צריך לבטל, אנחנו נבטל אותה כדי לשמור ולהגן על תושבי ראשון. הקורונה לא תהיה פה, היא תהיה במקום אחר, מבודד וראוי בהרבה. לא יכול להיות, שהם יעשו מה שמתחשק להם", חתם לפיד את מתקפתו.

תגיות:יאיר לפידמשרד הבריאותיעקב ליצמןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה