חוה שמילוביץ'

כל צער שנשלח אלי – הוא משפט מיוחד שנגזר בדיוק עבורי

הצל אותי מארבעה אבות נזיקין – מהגאווה, הייאוש והתאווה, ותן לי שלמות עם אחרים ועם עצמי. תפילה לפרשת משפטים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יוצרי ובוראי, אני רוצה לחיות בדרגת אמונה שאין שום דבר המזדמן לי בדרך מקרה ח"ו, אלא הכל מושגח בהשגחה פרטית מיוחדת שיש לכל אירוע שייכות אלי, וכל מקרה בא ללמדני ולעורר אותי לשינוי וללקח חשוב.

כי זוהי דרכך, לעורר אותי על ידי כל מיני שלוחים שלך, שהם כל מיני אירועים ועניינים ואנשים. אני רוצה שתעזור לי לשים לב ולהתבונן היטב, ולראות כיצד הדברים מגיעים בשורשם ועומקם, שאין שום דבר ריק ולבטלה, אלא הכל בכוונה מיוחדת ממש.

כל צער הנשלח אלי הוא משפט מיוחד. כל הטבה וחסד נגזרו עלי משמיים, ואין אף אדם שיכול להרע לי או להיטיב לי יותר ממה שנגזר עלי בשמיים לפי המשפט שלי.

 

דנים את האדם מדעתו

עזור לי לזכור שכל מה שאני חושבת ודנה על אדם אחר - הוא בעצם דין על עצמי, ואת עצמי אני דנה. ומה שאני פוסקת על אחרים - אני פוסקת על עצמי, כמעשה נתן הנביא עם דוד. וכל המקרים הם לבושים המביאים לסתימת עיניים והסתרה, ולכן כל ענין הבא אלי מגיע כדי שאעורר את עצמי ואתעורר לחושב שכל מה שבא לחיי בא באופן כזה

שאראה כאילו אני פוסקת על עצמי, ואזהר לדון דין של אמת ולדון את עצמי תחילה, "ובכך כאילו נעשה שותף לקב"ה במעשה בראשית ומתקיים העולם על ידו".

 

ארבעה אבות נזיקין

אלו הם ארבעה אבות נזיקין - השורש לכל הרע הנמצא באדם.

השור והבור, המבעה וההבער, מכוונים כנגד ד' חלקי היצר הרע שנמצאים באדם:

השור - כנגד הגאות.

הבור - נפילה בייאוש, שנדמה לאדם שהוא אבוד לגמרי.

המבעה - תאוות האכילה.

ההבער - תאווֹת שהיצר בוער בו כאש.

 

הצל אותי מכל ארבעת אבות הנזיקין

הצל אותי מנזק השור – מהגאווה, אינני רוצה להתגאות כלל! עזור לי לזכור שכל מידה טובה שבי, כל הצלחה שלי, היא הרי מכוחך בלבד, כי הרי אין לי כוח מעצמי לפעול שום פעולה בעולם הזה.

הצל אותי מנזק הבור – מהייאוש, שהוא הפך האמונה, כי באמת אין שום יאוש בעולם. אני רוצה להידבק באמונה בטובך, ולהאמין בעומק ליבי שאתה רוצה לעשות לי רק טוב!

הצל אותי מנזק המבעה - שלא אוכל כי אם לשובע נפשי, ובזמן אכילתי אזכה לאכול בשמחה, מתוך הודיה, בריכוז בעובדה שעצם האכילה והימצאות המזון הנם. חסד נפלא. אנא רחם עלי, שלא אוכל מתוך רצון לקבל ולהשלים חיסרון נפשי או רוחני באוכל, כי שם לא אקבל את חסרוני באמת.

הצל אותי מנזק ההבער - שלא תבער בי שום תאווה כי אם תאווה לדבקות בך, ולקרבתך. אני רוצה להפוך להיות אדם שכל מהותו טוב וחסד.

 

לכן אני רוצה להשלים את שלושת החלקים החשובים:

עזור לי להיות שלמה בקשר ביני ובינך – בוראי ויוצרי, עזור לי להיות שלמה עם הנהגתך כלפי וכלפי העולם כולו, אף על פי שאיני מבינה אותה. למדני לחבר כל הנאה שאני נהנית ממנה מעולם החומר - אליך ואברך עליה בהכרת תודה.

זכני להודות לך מכל ליבי על כל הנאה שאתה שולח לחיי.

להיות שלמה בין אדם לחברו – ביני ובין חברי – עזרני לאהוב, לראות את הטוב, לשמוח בשמחת השני והצטער בצערו. כי חלק מהתיקון של הנזיקין הוא להיות שלמה עם הזולת, ואם הזקתי למישהו, עזור לי לפייסו ולשלם לו או לפצותו עוד יותר. וכן עזרני שאזהר מאוד מאוד מלכתחילה לא לגרום שום נזק לזולת, להיזהר לא לפגוע ולא להעליב.

ולקיים את כל המצוות הנוגעות לבין אדם לחברו.

ולהיות שלמה ביני ובין עצמי– אנא זכני לתקן את מידותי כדי שאגיע לתיקוני, שאזכה לראות את הטוב שבי ולהאמין שבמהותי אני חלק אלוקַ ממעל, ולכן יש בי הכוח לתקן ולעלות את כל הרע לשורשו. עזרני לא להזיק לעצמי לעולם, לכבד ולדאוג לכל צרכי, להיות שלמה עם איך שבראת אותי, עם כל המידות והחולשות והחוזקות. שיהיה שלום בתוך עצמי בין כוחותי ומידותי.

לתגובות: HAVAOR20@GMAIL.COM

תגיות:פרשת משפטיםחוה שמילוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה