חדשות בארץ

נתניהו: הרוב המכריע של המגזר הערבי רוצה להשתלב

בריאיון לערוץ ערבי-ישראלי טען נתניהו כי ממשלתו השקיעה במגזר הערבי יותר מכל ממשלה אחרת," מתוך אמונה של שוויון ושל סגירת פערים". לדבריו, "הסיפור של ערביי ישראל הוא סיפור של הצלחה גדולה וסיפור של תקווה גדולה"

נתניהו ועודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ועודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (רביעי) כי הדרך לניצחון הימין בבחירות תגיע באמצעות שלושה מנדטים של מצביעים ערביים. בריאיון לערוץ הערבי-ישראלי PANET, טען נתניהו כי על פי הסקרים שערכו בליכוד, גוש הימין עומד על 58 מנדטים, וכי הסיכוי לזכות להגיע ל-61 מנדטים הוא "מצוין". עוד טען נתניהו כי מפלגתו, על פי סקרים אלה, זוכה ל-34 מנדטים.

 "חסרים לנו עוד שלושה (מנדטים) לניצחון", אמר נתניהו למראיין בבאם ג'אבר. "אני אשמח מאוד אם אני אקבל את זה דווקא מהאזרחים הערבים. אתה יודע למה? כי אני באמת מאמין בזה, כי אנחנו עובדים למען כולם ואנחנו היחידים שעשינו את זה, בתשתיות, ברווחה". לפי נתניהו, ממשלתו השקיעה במגזר הערבי יותר מכל ממשלה אחרת," מתוך אמונה של שוויון ושל סגירת פערים". לדבריו, "הסיפור של ערביי ישראל הוא סיפור של הצלחה גדולה וסיפור של תקווה גדולה".

נתניהו בכנס בחירות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו בכנס בחירות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"לצערי", הוסיף נתניהו, "מי שמחזיק את ערביי ישראל, או מנסה להחזיק אותם, ולהשאיר אותם מאחור ולדחוק אותם לפינות אפלות זה דווקא הנציגים הערבים של המשותפת". לטענתו, "מה שאני עושה בתפיסה הליברלית האמיתית שלנו היא להשקיע בפוטנציאל הקיים אצל הציבור הערבי וזה פוטנציאל ענק. עכשיו אני אומר שהפוטנציאל הזה עומד להיות עוד יותר גדול".

לדבריו, הוא עושה אבחנה בין המיעוט ש"מנסה כל הזמן להסית אותו נגד מדינת ישראל", לבין "הרוב המכריע" שמעוניין "להשתלב בחברה". הוא הוסיף: "אני מוכן כראש ממשלת ישראל להמשיך להשקיע בשילוב הזה שמביא לנו בשורה ענקית גם ערבים וגם יהודים כאחד. אני ראש הממשלה שלכם ואני רוצה בהצלחתכם ובשילובכם ואני חושב שיש כל כך במה להתגאות במה שעשיתם עד היום ושהשמיים הם הגבול למה שאנחנו יכולים לעשות יחד ואני מאמין בזה, מאמין בקשר בין ישראל לעולם הערבי ואני מאמין בקשר בין הערבים ליהודים בתוך ישראל".

על התבטאויותיו השנויות-במחלוקת נגד ערביי ישראל, טען נתניהו כי מדובר ב"דברים לא נכונים", ומשכך, "לא מספיק כנראה שהמעשים שלנו ידברו אז צריך שגם המילים שלנו ידברו". "אנחנו עושים למען אזרחי ישראל במגזר הערבי המון", הוסיף נתניהו. "הכנסתי שם 15 מיליארד שקל כדי לצמצם את הפערים וכל זה לא מגיע אז צריך גם לדבר. תמיד אומרים צריך לעשות ולא לדבר, אז אני אומר צריך לעשות ולדבר ולכן אני בא ומדבר פה ".

תגיות:בחירות 2020בנימין נתניהוהחברה הערבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה