חדשות בארץ

משפטו של נתניהו ייפתח שבועיים לאחר הבחירות

הנהלת בתי המשפט הודיעה, כי משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יחל ב- 17 במרץ. במהלך הדיון הראשון יוקרא כתב האישום נגד ראש הממשלה, המואשם בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפתח ב- 17 במרץ – שבועיים ויום לאחר הבחירות לכנסת, ויום לאחר השבעתה של הכנסת ה- 23. כך נמסר היום (שלישי) מהנהלת בתי המשפט.

בישיבה הראשונה תתבצע הקראת כתב האישום. נתניהו יהיה מחויב להגיע לבית המשפט, יחד עם הנאשמים הנוספים – נוני מוזס ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' – אולם לרשותו עומדת האפשרות להגיש בקשה לקבלת פטור מהתייצבות באולם.

ביום רביעי שעבר פורסמו שמותיהם של שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, שידונו בתיקיו של נתניהו. בראש ההרכב תשב השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ואליה יצטרפו השופטים משה בר-עם ועודד שחם. פרידמן-פלדמן הייתה בין שופטי ההרכב, שהרשיע בשנת 2015 את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים, במסגרת פרשת טלנסקי, וגזר עליו עונש מאסר.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש לפני כשבועיים לבית המשפט המחוזי בירושלים את כתב האישום נגד נתניהו, וזאת שעות ספורות לאחר שראש הממשלה הודיע כי הוא מושך את בקשתו לקבלת חסינות מהכנסת. לראשונה בתולדות מדינת ישראל, הוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן.

כזכור, בסוף חודש פברואר 2019 פרסם מנדלבליט את כתב החשדות נגד נתניהו בשלושת התיקים. בנובמבר 2019, לאחר השימוע שנערך לראש הממשלה, הודיע היועץ על החלטתו להגיש נגד נתניהו כתבי אישום בשלוש הפרשות. בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) נתניהו מואשם בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

תגיות:בית המשפט המחוזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה