חדשות בעולם

בחריין: שרפו את דגל ישראל – ונידונו ל- 3 שנות מאסר

שני אזרחי בחריין, ששרפו את דגל ישראל במהלך הפגנת תמיכה בפלסטינים, נידונו ל- 3 שנות מאסר. בית המשפט העליון בממלכת בחריין דחה את ערעורו של אחד הנאשמים. גזר הדין עורר זעם בקרב גולשים ערבים ברשתות החברתיות

דגל ישראל על רקע מנאמה בירת בחריין (תמונות: שאטרסטוק)דגל ישראל על רקע מנאמה בירת בחריין (תמונות: שאטרסטוק)
אא

בית משפט בבחריין גזר 3 שנות מאסר על שני אזרחים, ששרפו את דגל ישראל במהלך הפגנת תמיכה בפלסטינים. כלי תקשורת בבחריין דיווחו בסוף השבוע האחרון על גזר הדין המפתיע, ועל החלטתו של בית המשפט העליון במדינה לדחות את הערעור שהגיש אחד הנאשמים על גזר הדין.

על פי הידיעות, במאי 2019 השתתפו שני הנאשמים – ששמם לא פורסם – במחאת רחוב, יחד עם כ- 10 אזרחים נוספים. במהלך ההפגנה חסמו המפגינים כביש, הציתו אש ושרפו את דגל ישראל. הנאשמים הורשעו, בין היתר, בעבירות של ארגון התכנסות בלתי חוקית ובהתפרעות. השופטים ציינו בפסק הדין, כי המחאה סיכנה את חייהם ורכושם של האזרחים, פגעה בביטחון הציבור ושיבשה את התנועה. 

גזר הדין עורר זעם בקרב גולשים ערבים ברשתות החברתיות. גם תושבים בבחריין הצטרפו למחאה נגד ממשלתם, והאשימו אותה בפייסנות כלפי ישראל.

ממלכת בחריין היא אחת ממדינות המפרץ, שעל פי פרסומים שונים מקיימות קשרים עם ישראל מאחורי הקלעים. ביולי 2019 נפגש שר החוץ ישראל כץ, במהלך ביקור בוושינגטון, עם שר החוץ של בחריין, ח'אלד בן אחמד אל ח'ליפה. בתום הפגישה – שנערכה בחסותו של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו – התייצבו השניים לצילום משותף מול המצלמה. במשרד החוץ מסרו, כי הם שוחחו על איראן והאיומים האזוריים ועל שיתוף פעולה בין המדינות, וכי סוכם להמשיך ולעמוד בקשר.

בפברואר 2019 השתתפו נציגים מעשר מדינות ערביות – ביניהן סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין ועומאן – בוועידה הבינלאומית לשלום וביטחון במזרח התיכון, שהתקיימה בוורשה, אליה הגיע גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הוועידה נשאל שר החוץ של בחריין על ידי עיתונאים מתי יחול מפנה משמעותי ביחסים עם ישראל. "זה יקרה כשזה יקרה. זה יקרה בסופו של דבר", השיב.

תגיות:בחרייןנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה