חדשות בארץ

אחרי 36 שנים: נמצאה הקסדה של טייס הקרב דניאל גורי ז"ל

קסדתו של טייס חיל האוויר, רב-סרן דניאל גורי ז"ל, אותרה בנחל פארן, כ- 36 שנים לאחר שמצא את מותו במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ. למשפחתו של גורי נמסרה הודעה על מציאת הקסדה, והיא תועבר אליה בהקדם

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל אישר הבוקר (שלישי), כי נמצאה קסדתו של טייס הקרב, רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל, שנפל בשנת 1984 במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ. הקסדה אותרה אתמול בנחל פארן, כעשרה ק''מ מערבית ליישוב פארן.

בעקבות פרסום פוסט של מטייל בפייסבוק, אליו צורף צילום של הקסדה עם הכיתוב "גורי", יצרו נציגי ענף חקירות ואיתור נעדרים בחיל האוויר קשר עם המטייל, כדי לזהות את המיקום המדויק בו נמצאה הקסדה.

לאחר שהמידע נבדק, הוקם צוות מיוחד לאיתור הקסדה והשבתה. הצוות הורכב מלוחמים מיחידת החילוץ 669, חוקרי מבק"א (מנהל בטיחות וביקורת איכות), וצוות מסוק מטייסת 123 ("ציפורי המדבר"), שהתפצלו וסרקו בשטח עד לאיתור הקסדה.

למשפחתו של הטייס נמסרה הודעה על מציאת הקסדה, והיא תועבר אליה בהקדם.

מדובר צה"ל נמסר, כי "המאמץ לאיתור נעדרים וחללים שנפלו בעת מילוי תפקידם הוא מאמץ מתמשך, וחלק מהחובה המוסרית והערכית של צה"ל, חלק ממחויבותנו למשרתים ולבני משפחותיהם. צה"ל מחויב להשיב לבני המשפחות כל פיסת זיכרון של יקיריהם, אשר הקריבו את חייהם ונפלו בעת שירותם הצבאי".

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)

תגיות:חיל האווירתאונת אימונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה