חדשות בעולם

הנגיף הסיני גבה עוד 98 קורבנות; נאסרה כניסת זרים לארץ מיעדים נוספים במזרח

98 בני אדם נוספו ביממה האחרונה לרשימת קורבנות הקורונה, מתוכם 93 במחוז חוביי שבסין, מוקד ההתפרצות של הנגיף. הנוסעים הישראלים על "ספינת הקורונה" מול חופי יפן יורשו להמריא לישראל, לאחר בדיקות שיוודאו כי לא נדבקו בנגיף

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

רשויות הבריאות בסין הודיעו הלילה (שלישי) על מותם של 98 בני אדם ביממה האחרונה כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה – 93 מתוכם במחוז חוביי, מוקד ההתפרצות של הנגיף. בכך עלה מספר מקרי המוות בסין ל- 1,868. אחד הקורבנות הוא ליו צימינג, מנהל בית החולים ווצ'אנג בווהאן, בירת מחוז חוביי. עוד נמסר, כי 1,868 שמות נוספו לרשימת מקרי ההידבקות בנגיף. מספרם הכולל של האנשים בסין שאובחנו כנשאים הגיע ל- 72,436. מחוץ לשטח סין, דווח עד כה על כ- 800 מקרי הידבקות ב- 26 מדינות, ועל 5 מקרי מוות – בטיוואן, בצרפת, בהונג קונג, בפיליפינים וביפן.

מחקר חדש, שפורסם אתמול על ידי המרכז הסיני לבקרת ומניעת מחלות, טוען כי כ- 80% מהאנשים שאובחנו כנשאי הנגיף סבלו מסימפטומים קלים של המחלה. עוד נטען, כי מתחילת החודש אובחנה ירידה במספר מקרי ההידבקות החדשים. יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, הביע אופטימיות זהירה בהתייחסו למחקר, אולם הדגיש כי עדיין מוקדם לדעת האם המגמה תימשך: "כל התרחישים אפשריים", אמר במסיבת עיתונאים.

הנוסעים ואנשי הצוות על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס", הנתונה בהסגר מול חופי יפן, ממתינים בקוצר רוח לסיומם של 14 ימי הבידוד. מטוס, שחכרו חברות הביטוח של הנוסעים הישראלים הנמצאים על הספינה, צפוי לצאת מחר מתאילנד ליפן, ולהמריא עמם ביום חמישי בחזרה לישראל. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שהגיע שלשום ליפן, אמר הבוקר לכאן ב', כי 12 הישראלים שעל הספינה ייבדקו יחד עם שאר הנוסעים כדי לוודא שאינם נושאים את הנגיף, ורק אז יוכלו לעלות על המטוס לארץ. לדבריו, "היפנים נערכים לזה כמו מבצע צבאי, יש יותר מ- 2,000 נוסעים שצריכים לרדת מהספינה ולעבור בדיקה לפני. אנחנו מנסים לעשות מאמצים שהם יצאו בין הראשונים, ויוכלו לעלות כמה שיותר מוקדם לאוטובוס".

עם הגעתם לישראל, יוכנסו הנוסעים לבידוד של שבועיים נוספים, ביחידה נפרדת שהוכנה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. גרוטו ציין, כי "מבחינת הערכת מצב, המקום הכי מסוכן לחטוף בו קורונה על כדור הארץ הוא הספינה הזו. לכן ננקוט בתנאים מחמירים של בידוד בבית החולים, ולא בבית". 3 הנוסעים הישראלים הנוספים שהיו על הספינה, ונדבקו בנגיף, יישארו בשלב זה בבתי החולים ביפן. על פי נתוני משרד הבריאות היפני, 454 מתוך כ- 3,700 הנוסעים ואנשי הצוות אובחנו כחולים בקורונה.

מדינות שונות, ובהן ארצות הברית, החלו כבר בהחזרת אזרחיהן השוהים על "ספינת הקורונה" באמצעות טיסות שכר מיוחדות. כ- 300 אזרחים אמריקנים, שהמריאו מיפן בשתי טיסות, נחתו אתמול בבוקר בבסיסים צבאיים בטקסס ובקליפורניה, והוכנסו לבידוד של 14 ימים. בין השבים – 14 נוסעים שאובחנו כנשאי קורונה, על אף שלא סבלו מסימפטומים של הנגיף. מחלקת המדינה האמריקנית, שניהלה את המבצע להשבת האזרחים, החליטה – בתיאום עם מחלקת הבריאות של הממשל – שלא להשאירם ביפן, ולהעלותם לטיסות, במהלכן הופרדו משאר הנוסעים.

שר הפנים אריה דרעי הנחה אמש את רשות האוכלוסין ההגירה, למנוע את כניסתם לישראל, דרך מעברי הגבול השונים, של אנשים ששהו בתאילנד, בסינגפור, במקאו ובהונג קונג, זאת בנוסף לאיסור הכניסה לארץ מסין. הצעד החדש, שננקט בהמלצת משרד הבריאות, נוגע אך ורק לאזרחים זרים שהגיעו מיעדים אלו ישירות לישראל. ישראלים החוזרים מיעדים אלו יידרשו להישאר בבידוד למשך שבועיים.

תגיות:סיןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה