חדשות יהדות

יוזמה בקריית שמונה: יום הסובלנות והנחת התפילין

ביוזמת ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, יצוין יום חמישי הקרוב כ"יום הסובלנות והנחת התפילין העולמי". במהלך היום יוצבו בעיר דוכני תפילין בכניסה לבתי הספר התיכוניים ובמקומות ציבוריים נוספים. שטרן: "לא ניתן להפוך את הנחת התפילין לדבר שנוי במחלוקת. צריך לשמור על היהדות והמסורת שלנו"

  • כ"ב שבט התש"פ
ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן (צילום: דוברות)ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן (צילום: דוברות)
אא

סערת האיסור שהטילה עיריית תל אביב, על הצבת דוכני תפילין בסמיכות למוסדות חינוך, אינה שוככת, ומביאה ליוזמות שנועדו לעודד הנחת תפילין.

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, קורא ליהודים בארץ ובעולם להפוך את יום חמישי הקרוב, כ"ה בשבט, ליום הסובלנות ויום הנחת התפילין העולמי. לדברי ראש העיר, יום זה נועד עבור יהודים, שאינם מניחים תפילין מדי יום, או שאינם מניחים כלל, וחשוב שלפחות יום אחד בשנה יתנסו בהנחת תפילין, כפי שעשו בבר המצווה שלהם.

בקריית שמונה מתכוונים להפוך את היום הזה למסורת, במסגרתה יוצבו בו דוכני תפילין בכניסה לבתי הספר התיכוניים ובמקומות ציבוריים אחרים ברחבי העיר. הדוכנים יאוישו על ידי בני נוער, סטודנטים, אזרחים, תוך השתתפות פעילה של ראש העיר וחברי עירייה, שיקראו לציבור לבוא ולהניח תפילין. שטרן הנחה את מנכ"ל המתנ"סים לקיים פעילות לבני הנוער בעיר בנושא יהדות וסובלנות. הוא אף שוחח בנושא עם ראשי חב"ד, שנרתמו לסייע בהפקת היום המיוחד בקריית שמונה ובמקומות נוספים בארץ ובעולם.

"התפילין הן סמל יהודי שמעל כל המחלוקות", אמר שטרן. "כל נער יהודי נכנס למצוות בהנחת תפילין. אנחנו מניחים תפילין כביטוי להיותנו יהודים גאים, המחוברים למסורת. לא ניתן להפוך את הנחת התפילין לדבר שנוי במחלוקת. אומנם יהודי מצווה להניח תפילין מדי יום, אולם היום המיוחד הזה עליו אנחנו מכריזים נועד עבור כל אותם יהודים שלא מניחים תפילין מדי יום, או לא מניחים בכלל. לא צריך להיות דתי או מסורתי בשביל זה, אבל בהחלט צריך לשמור על היהדות והמסורת שלנו".

ראש העיר הוסיף כי "חשוב לדבר על המאחד ולא על המפריד, על קירוב לבבות ולא על הדתה, על סבלנות וסובלנות ולא על ריחוק ושנאה. להפסיק עם הלא ולהתחיל לדבר על הכן. הגיעה עת ליהדות מאפשרת ומכילה".

תגיות:הנחת תפיליןקריית שמונהאביחי שטרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה