חדשות בעולם

משבר הקורונה: מניין הקורבנות עלה ל- 1775, יותר מ- 71 אלף חולים

בסין נוספו ביממה האחרונה 105 בני אדם לרשימת קורבנות הקורונה. 2,048 בני אדם אובחנו כנשאי הנגיף, רובם ממחוז חוביי, מוקד ההתפרצות. מחוץ לשטח סין, דווח עד כה על 5 מקרי מוות

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

105 בני אדם מתו במהלך היממה האחרונה בסין כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה, כך מסרו הלילה (שני) רשויות הבריאות הסיניות. בכך עלה מספרם של הקורבנות בסין ל- 1,770. לרשימת מקרי ההידבקות בנגיף ברחבי המדינה נוספו 2,048 שמות, רובם ממחוז חוביי, מוקד ההתפרצות של הנגיף. מספרם הכולל של האנשים בסין שאובחנו כנשאי הנגיף הגיע ל- 70,548. מאז התפרצות הקורונה בחודש דצמבר האחרון, קרוב ל- 11,000 בני אדם, שנדבקו בנגיף, החלימו ושוחררו לבתיהם.

מחוץ לשטח סין, אובחנו עד כה יותר מ- 500 מקרי הידבקות בקורונה ב- 24 מדינות. טיוואן הודיעה אתמול על מקרה מוות ראשון בשטחה כתוצאה מנגיף הקורונה – גבר בשנות ה- 60 לחייו, שסבל ממחלות רקע. בסוף השבוע דווח על קורבן ראשון מחוץ לאסיה – תייר סיני בשנות ה- 80 לחייו, שמת בבית חולים בפריז. שלושה מקרי מוות נוספים דווחו בהונג קונג, בפיליפינים וביפן.

משרד הבריאות הודיע אתמול על הרחבת חובת הבידוד לישראלים החוזרים מיעדים שונים באסיה, מעבר לבידוד שהוטל עד עתה רק על השבים מסין. בהתאם להוראה החדשה, בידוד הבית יחול גם על החוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. על הנוסעים החוזרים מיעדים אלו לשהות בבידוד בית במשך 14 ימים ממועד שהייתם האחרונה במקומות אלו – פרק זמן המוגדר כתקופת הדגירה של הנגיף. על מחויבי הבידוד נאסר לצאת למרחב הציבורי; אסור להם לשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות.

במשרד הבריאות הוסיפו, כי במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה – יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל על הגעת המטופל. בכל מקרה, יש לכסות את הפה והאף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

הבוקר נחתו בנתב"ג הישראלים הראשונים, שחזרו מהמדינות לגביהן הטיל משרד הבריאות חובת בידוד. במשרד החוץ מתחו ביקורת על ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, וטענו כי הן יגרמו לנזקים וקשיים רבים.

אמש נמסר ממשרדי הבריאות והחוץ, כי נוסעת ישראלית נוספת על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" אובחנה עם נגיף הקורונה. היא הצטרפה לבני הזוג, שאובחנו בשעות הבוקר כנשאי הנגיף. השלושה הורדו מהספינה, הנמצאת בהסגר מול חופי יפן, והועברו לבידוד לבית חולים ביפן.

תגיות:סיןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה