חדשות בארץ

מה חושבים הישראלים על הקמת ממשלה צרה עם הרשימה המשותפת?

לפי ממצאי הסקר, 25% מכלל הנשאלים אמרו כי יתמכו בהקמת ממשלה צרה הנשענת על תמיכת הסיעות הערביות. עם זאת, מכלל המשיבים שתמכו נמנים 58% מצביעי מרכז-שמאל, בעוד 6% בלבד מזהים עצמם במחנה הימין

ראשי הרשימה המשותפת, עודה וטיבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ראשי הרשימה המשותפת, עודה וטיבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מסקר שפורסם היום (ראשון) בחדשות 12 עולה כי שליש מהציבור תומך בהקמתה של ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת, בראשות יו"ר כחול לבן בני גנץ. מהסקר, שנערך בימים האחרונים, עולה עוד כי כמעט שליש מהמתנגדים הם מצביעים המזהים עצמם כמרכז-שמאל.

לפי ממצאי הסקר, שערך מנו גבע, 25% מכלל הנשאלים אמרו כי יתמכו בהקמת ממשלה צרה הנשענת על תמיכת הסיעות הערביות. עם זאת, מכלל המשיבים שתמכו נמנים 58% מצביעי מרכז-שמאל, בעוד 6% בלבד מזהים עצמם במחנה הימין.

לצד זאת, רוב הנשאלים (56%) הביעו התנגדות להקמת ממשלה במתכונת זו. 81% מהמתנגדים הם מצביעי ימין, ו-22% הם מהמחנה מרכז-שמאל. 19% מכלל הנשאלים השיבו שאינם יודעים, 13% מגוש הימין השיבו באותו אופן ו-20% מתומכי המרכז-שמאל.

יו''ר כחול לבן, <a class=בני גנץ (צילום: פלאש 90)" src="https://storage.hidabroot.org/Graphics/Storage/212098.jpg" />יו''ר כחול לבן, בני גנץ (צילום: פלאש 90)

הבוקר הבהיר יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, כי "נפיל כל ממשלה עם ליברמן. אם גנץ יבוא איתו אנחנו נצביע נגד. עם גישה כזאת של סיפוח וגזענות כלפי ערבים אין מה לדבר על המלצה". עודה אמר את הדברים בריאיון ל-ynet, במענה לדבריו של יו"ר כחול לבן אמש לכלי התקשורת, בפניהם הדגיש כי בשום תרחיש לא תיכלל הנציגות הערבית בממשלתו, אך סירב לומר האם יתנגד לתמיכתם מבחוץ לממשלתו. גנץ אמר: "ממשלת מיעוט בשלב הראשון תתבסס על עבודה-גשר-מרצ, כחול לבן ענקית, ליברמן שאמר שלא רוצה בחירות רביעיות, ועוד שותפים נוספים. לא יהיה בכך צורך".

על כך אמר עודה כי "כנראה שיש שלוש אופציות", במסגרתן תכונן "ממשלת אחדות לאומית ואז סוף סוף יהיה ערבי יו"ר האופוזיציה, או שגנץ יפנה אלינו ויגיד שזה היה רק קמפיין, או שיהיו בחירות רביעיות. זה לא מפחיד אותנו, אנחנו ננצח את הגזענות".

עודה טען כי לא מתקיימים מגעים בין מפלגתו לזו של גנץ, וכי הקמפיין של האחרונה הוא "חיקוי חיוור לימין". לדבריו, אם גנץ ימשיך בגישה זו, מבחינתו "אין על מה לדבר". "גישה של סיפוח חד צדדי ושל גזענות כלפי אזרחים ערבים. אני שואב את הלגיטימציה שלי מהיותי אזרח, נבחר על ידי הציבור שלי, מי שמדבר על רוב יהודי הוא גזען כלפיי, אנחנו נהיה בכיוון אחר, בכיוון דמוקרטי ואנחנו קוראים ליהודים להצטרף לכיוון הזה", אמר יו"ר הרשימה המשותפת.

תגיות:ממשלה צרההרשימה המשותפתסקר בחירותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה