חדשות בארץ

גרינבלט: "הרשימה השחורה" של האו"ם חושפת את פרצופו האמיתי

ג'ייסון גרינבלט, שכיהן כשליח הממשל האמריקני לאזור, מתח ביקורת חריפה על פרסום "הרשימה השחורה" של עסקים הפועלים מעבר לקו הירוק. הוא קרא לתומכיה של ישראל "לעשות את הדבר ההפוך ולקנות יותר מוצרים מהחברות הללו". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ההחלטה חסרת ערך, מי שיחרים אותנו – מוחרם בעצמו"

גרינבלט (קרדיט: שאטרסטוק)גרינבלט (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ג'ייסון גרינבלט, לשעבר שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, תקף הבוקר בחריפות את האו"ם, בעקבות פרסום "הרשימה השחורה" של עסקים הפועלים ביהודה ושומרון, במזרח ירושלים וברמת הגולן.

בריאיון לתוכנית "מרציאנו סגל" בגלי צה"ל, אמר גרינבלט כי פרסומה של הרשימה פוגע באופן ממשי במאמציו של הממשל האמריקני להחזיר את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן: "העובדה שהם עושים את זה עכשיו חושפת את פרצופו האמיתי של האו"ם". הוא הוסיף וקרא לציבור בישראל "לעשות את הדבר ההפוך ולקנות יותר מוצרים מהחברות הללו. הציבור צריך לקחת את זה ברצינות, ולהראות לאו"ם שמה שהם עושים הוא נורא".

איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקני, גינתה הלילה בחריפות את פרסום "הרשימה השחורה" על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם: "רשימה שחורה זו מיועדת בבירור למקד חרם ופעולות עונשין אחרות נגד חברות אמריקניות", נאמר בהודעת השדולה. "אנחנו קוראים לממשל ולקונגרס לפעול באופן מיידי כדי להגן על החברות האמריקניות ברשימה זו, ולמנוע מחברות אמריקניות ליטול חלק בכל חרם המכוון על ידי האו"ם נגד ישראל".

"פעולה זו היא האחרונה בהיסטוריה המצערת של התקפות על ישראל מצד האו"ם וסוכנויותיו. במקום לקדם חרמות מפלים, על האו"ם לדרוש מההנהגה הפלסטינית לחזור למשא ומתן עם ישראל כדי להגיע לשלום ופיוס", נאמר עוד בהודעת איפא"ק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על פרסום "הרשימה השחורה", ואמר כי "ההחלטה חסרת ערך, הם מסומנים. מי שיחרים אותנו – מוחרם בעצמו. בשנים האחרונות קידמנו בארצות הברית חוקים, שמי שמחרים את ישראל – נענש בעצמו. הדבר לא יעזור להם, אנחנו לא מתרגשים ונלחמים בזה".

ברשימה, שפורסמה אמש על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם, נכללים 112 חברות ועסקים, מתוכם 84 הפועלים בישראל ו- 18 נוספים הממוקמים בשש מדינות נוספות. בין הגופים המופיעים במסמך – עליו חתומה נציבת זכויות האדם של האו"ם, מישל בצ'לט – נמצאים חלק מהעסקים המובילים בארץ, ביניהם: בנקי הפועלים ודיסקונט, בזק וסלקום, פרטנר ופלאפון, פז ודלק, שופרסל ורמי לוי, קוקה קולה, טבע, אלקטרה, אפריקה ישראל, אגד ועוד. בין החברות הבין-לאומיות נמצאות אייר בי אנד בי, טריפ אדווייזר ובוקינג. המסמך פורסם על אף הלחץ הכבד שהפעילו ארצות הברית וישראל במשך שלוש שנים על האו"ם להימנע מכך. לרשימה אין משמעות משפטית פרקטית, אך היא תופיע מעתה באתר הרשמי של האו"ם, והחברות עלולות לשמש כמוקד לפעילות של ארגוני ה- BDS נגדן.

תגיות:חרםהאו"םג'ייסון גרינבלטאיפא"ק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה