חדשות בארץ

נגיף הקורונה: מניין הקורבנות בסין ממשיך לעלות, מספר הנדבקים במגמת ירידה

הנוסעים הישראלים, הנמצאים בבידוד על ספינת הנופש מול חופי יפן, צפויים להשתחרר מהבידוד בעוד שבוע, אך ככל הנראה יידרשו להיכנס לבידוד נוסף עם חזרתם לישראל. בשיחה שערך עם חלק מהנוסעים, אמר שר הבריאות יעקב ליצמן כי במידה ויהיו ביניהם מקרי הידבקות, משרדו נערך לטפל בהם בארץ

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רשויות הבריאות בסין דיווחו הלילה (רביעי), כי מספר הקורבנות כתוצאה מסיבוכי הקורונה עלה ביממה האחרונה עלה ב- 97, ומסתכם ב- 1,113 מקרי מוות. מחוץ לסין דווח עד כה על שני מקרי מוות – בפיליפינים ובהונג קונג.

מספר מקרי ההידבקות בנגיף בסין עלה ביממה האחרונה ב- 2,015, והגיע ל- 44,653 מקרים. מדובר בעלייה היומית הנמוכה ביותר מאז סוף חודש ינואר – נתון שמעורר בסין אופטימיות זהירה. בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, העריך האפידמיולוג הסיני הבכיר, ז'ונג ננשאן, כי התפרצות הנגיף תגיע החודש לשיאה, אך לאחר מכן תדעך בהדרגה ותחלוף בסביבות חודש אפריל.

עם זאת, התחזית בארגון הבריאות העולמי קודרת בהרבה. דייל פישר, העומד בראש צוות ההתראה והתגובה העולמי של הארגון, אמר כי ייתכן שבסין הנגיף אומנם הגיע לשיא התפשטותו, אולם במקומות אחרים בעולם ההתפרצות נמצאת רק בראשיתה. מנכ"ל הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, קרא אתמול למדינות העולם לפעול באגרסיביות "ככל האפשר" בצעדיהן נגד הקורונה: "עלינו לעשות כל מה שאפשר היום ולהשתמש בנשק הקיים. אם העולם לא מעוניין להתעורר ולהכריז על הווירוס כאויב הציבור מספר אחת, אני לא סבור כי נוכל ללמוד מכך לקח".

שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, שוחחו היום עם חלק מהישראלים, הנמצאים בבידוד בספינת הנופש "דיימונד פרינסס", מול חופי יפן, מחשש להידבקות אפשרית בנגיף הקורונה.

במהלך השיחות חיזק ליצמן את הנוסעים. הוא ציין כי במידה ויהיו מקרי הידבקות, משרדו נערך לכך שיהיה אפשר לטפל בהם בארץ. בר סימן טוב הוסיף, כי עליהם להישמע להוראות אנשי המקצוע ולהקפיד על היגיינה כדי למנוע הידבקות אפשרית.

שר החוץ ישראל כץ אמר בצהריים, כי משרדו בוחן את האפשרות להחזיר לישראל את כל האזרחים הנמצאים על הספינה. "מחר בבוקר אני מתכוון לקיים דיון מיוחד במשרד החוץ עם כל הגורמים הנוגעים בדבר", אמר בריאיון לכאן ב'. "נעשה הכל כדי לבחון אפשרות להביא אותם ארצה, תוך הקפדה מרבית על הבידוד והתנאים הנדרשים כדי להגן על כלל הציבור".

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה מבין 3,700 הנוסעים ואנשי הצוות שעל הספינה עלה ביממה האחרונה ב- 39, ומסתכם כעת ב- 175 חולים. גורם בכיר במשרד הבריאות אמר היום, כי על פי המידע שהגיע מיפן, הנוסעים הישראלים צפויים להשתחרר מהבידוד בעוד שבוע. הוא הבהיר, כי עם הגעתם לארץ הם יידרשו להיכנס לבידוד נוסף.

על פי העדכון שנמסר אתמול ממשרד הבריאות, בישראל נבדקו כ- 140 בני אדם בחשד שנדבקו בנגיף, אולם עד כה לא אובחן בארץ חולה בקורונה. הנחת העבודה של המשרד היא כי הנגיף יגיע לישראל, והמערכת ממשיכה להיערך לכך. במסגרת ההיערכות, הגדיל משרד הבריאות את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בבית החולים שיבא בתל השומר. בימים הקרובים יוכשרו שלוש מעבדות נוספות לבדיקות נגיף הקורונה ואימותו – בבתי החולים סורוקה בבאר שבע, הדסה בירושלים ורמב"ם בחיפה.

תגיות:משרד הבריאותיעקב ליצמןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה