חדשות יהדות

כמחאה על החלטת עיריית ת"א: דוכן תפילין קבוע בכניסה לקריה האקדמית אונו

אגודת הסטודנטים החליטה: יוצב דוכן קבוע להנחת תפילין, בכניסה לקמפוס לרווחת הסטודנטים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בתגובה על החלטת עיריית תל אביב לאסור דוכנים להנחת תפילין בסמוך לבתי ספר, החליטו באגודת הסטודנטים אונו להציב דוכן קבוע להנחת תפילין, שיעמוד בכניסה לקמפוס לרווחת הסטודנטים.

יו"ר האגודה, אלחנן פלהיימר, נימק את הצבת הדוכן, באומרו כי "בעוד אנשים מנסים להדיר את העם היהודי ומצוותיו האגודה תחזק ותתן את הזכות והיכולת לכמה שיותר יהודים החפצים בכך להניח תפילין. אגודת הסטודנטים הנה אגודה פלורליסטית, המכבדת כל אדם ואדם לפי דתו ואמונתו, ומאפשרת לכלל הסטודנטים ערבים כיהודים, חרדים, דתיים וחילונים כולם יחד לחיות את חייהם ללא הגבלה כזו או אחרת".

כזכור, אתמול פרסמה עיריית תל אביב במענה לשאילתה כי "אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים".

החלטה זו וררה זעם רב. יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו, מחה בחריפות נגד הצעד החדש של עיריית תל אביב: "התחרות מי מגיע לימים חשוכים יותר, בין ראשי הערים במרכז ליו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, היא הזויה ומעוררת בחילה. מדינת ישראל רובה ככולה אוהבי יהדות ושומרי מסורת, ורק קומץ קטן בעלי ממון משקיע את כל כולו למען מיסמוס המדינה היהודית והדמוקרטית".

הרב אליהו הוסיף: "מזמין את חולדאי וליברמן לסייר איתי בקרב הקהילות וכלל עם ישראל, שיבין כי האהבה למדינה ולשמירה על המסורת היא נחלת הכלל. מכעיס ומצער לראות אדם הפועל לפגוע בסלע קיומנו שלנו כחברה, כעם וכמדינה".

הרב זמיר כהן - תגליות מרגשות על עוצמת התפילין:

בדוק את עצמך: האם אתה מניח תפילין בצורה הנכונה?

תגיות:הנחת תפיליןתפיליןעיריית ת"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה