חדשות בארץ

דיווח ערבי: נתניהו איים על חמאס במתקפה ברצועה

על פי הדיווח בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המשלחת הביטחונית המצרית שהגיעה לעזה העבירה לחמאס מסר מישראל, לפיו עליו להרגיע את המתיחות באזור הגבול, אחרת תונחת עליו "מכה קשה", שתזכה לתמיכה בין-לאומית ואמריקנית

נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח הבוקר (שלישי), כי ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר של אזהרה לחמאס לחדול מההסלמה ולהרגיע את הגבול בין ישראל ועזה, אחרת על הארגון תונחת "מכה קשה", שתזכה לגיבוי אמריקני ובין-לאומי.

על פי הדיווח, המסתמך על מקורות בחמאס, האיום של נתניהו הועבר באמצעות המשלחת הביטחונית המצרית, שנפגשה שלשום בתל אביב עם בכירי ביטחון ישראליים. אתמול הגיעה המשלחת המצרית לעזה, והעבירה את המסר הישראלי בפגישה שקיימה עם בכירים בחמאס. המפגש נערך בלשכתו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אך הוא עצמו נעדר ממנה, מחשש שישראל תנסה לחסל אותו.

בתגובה לאיום הישראלי, אמרו אנשי חמאס לחברי המשלחת המצרית, כי ארגונם אינו מעוניין בהסלמה. עם זאת, לדבריהם "הלחץ הכלכלי אותו חווים תושבי עזה, ואי יישומן של הבנות הרגיעה, יובילו ללחץ גדול ביותר באזור הגבול". הם הבהירו, כי "לא תהיה רגיעה בחינם" כל עוד ישראל משתהה ביישום ההבנות. הם הוסיפו ואיימו, כי "כל מעשה שטות" מצד ישראל – כולל חיסולים של בכירים בפלגים הפלסטיניים ברצועה – יצית "מלחמה גדולה".

כזכור, ביום ראשון שיגרו נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט אזהרות פומביות לחמאס, על רקע המשך שיגור בלוני הנפץ והרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. "לא נקבל שום תוקפנות מעזה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "רק לפני כמה שבועות חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי בעזה, ואני מציע לג'יהאד האסלאמי, וגם לחמאס, לרענן את זכרונם. אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה". בנט, שקיים הערכת מצב באוגדת עזה, אמר בסופה כי "מדינת ישראל איננה חפצה במלחמה מול חמאס בעזה, אבל יש לנו מחויבות לביטחון תושבי הדרום. ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם. אף אחד לא יהיה חסין. בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא".

בתוך כך, בלון שאליו הוצמד חפץ החשוד כמטען, נחת הבוקר ליד גני הילדים בקיבוץ סעד. חבלן הוזנק למקום כדי לטפל בחפץ החשוד.

תגיות:חמאסרצועת עזהמצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה