חדשות בארץ

בנט: "מתקרבים לפעולה קטלנית מול חמאס, אף אחד לא יהיה חסין"

בתום הערכת מצב באוגדת עזה, הזהיר שר הביטחון נפתלי בנט כי התנהלות ראשי חמאס מקרבת את ישראל לפעולה קטלנית מולם: "הפעולה תהיה שונה מאוד מקודמותיה. בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא"

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט קיים הבוקר (ראשון) הערכת מצב באוגדת עזה, בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו, ונציגי מתפ"ש, שב"כ והמל"ל.

הערכת המצב באה על רקע המשך שיגור בלוני הנפץ והרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בסיומה אמר בנט: "מדינת ישראל איננה חפצה במלחמה מול חמאס בעזה, אבל יש לנו מחויבות לביטחון תושבי הדרום. ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם. אנחנו לא נודיע מתי ולא נודיע היכן".

"הפעולה תהיה שונה מאוד מקודמותיה, אף אחד לא יהיה חסין. בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא", כך בנט.

בפתח ישיבת הממשלה, שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו אזהרה משלו לארגוני הטרור ברצועת עזה: "לא נקבל שום תוקפנות מעזה. רק לפני כמה שבועות חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי בעזה, ואני מציע לג'יהאד האסלאמי, וגם לחמאס, לרענן את זכרונם. אני לא אפרט את כל הפעולות ואת כל התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד, והם עדיין לא הסתיימו – בלשון המעטה".

בתוך כך, הממשלה אישרה את תוכניתו של נתניהו להקצאת 35 מיליון שקלים לחיזוק מרכיבי הביטחון והחוסן של אשקלון ותושביה. במסגרת התוכנית, ישופצו 60 מקלטים ציבוריים בעיר, מרכז ההפעלה העירוני בחירום ישודרג ויורחב, ויירכש ציוד למחסני החירום העירוניים. עוד הוחלט, כי יותקנו מצלמות לאיתור נפילת רקטות ולהתמודדות עם אירועים ביטחוניים, ותוקם גדר באזור התעשייה הדרומי של העיר. פיקוד העורף יקצה לאשקלון מיגוניות ניידות, שיוצבו במוקדים מרכזיים. בנוסף, החליטה הממשלה על הרחבת הטיפולים לתלמידים ותוכניות התמיכה לצוותי החינוך וההורים בעיר. ההחלטה כוללת גם תקציב לתגבור הפעילויות לשיפור החוסן של אוכלוסיות מיוחדות בעיר, ולמיגון מוסדות רווחה.

תגיות:נפתלי בנטחמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה