חדשות בארץ

דיווח: הפלסטינים נסוגים מהצעת הגינוי לעסקת המאה במועצת הביטחון

בדיווח ב"אל-מיאדין", שנסמך על גורמים בסביבתו של הנשיא הפלסטיני, הובא כי הנסיגה מהצעת הגינוי שתביך את ארה"ב, באה בשל לחצים שהופעלו על המדינות החברות במועצת הביטחון למשוך את החלטת הגינוי לתוכנית השלום. במהלך הנאום מחר בפני מועצת הביטחון צפוי אבו מאזן להציג מסמך של הרשות הפלסטינית, אשר טוען ל-300 הפרות של החוק הבינלאומי, לכאורה, של תוכנית טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני

אבו מאזן באו"ם (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)אבו מאזן באו"ם (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

הרשות הפלסטינית נסוגה מהכוונה להעלות מחר (שלישי) להצבעת מועצת הביטחון של האו"ם, הצעת החלטה לגינוי תוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ – כך מסרו הערב גורמים דיפלומטיים לסוכנות הידיעות הצרפתית, AFP. לפי המקורות, ההחלטה נובעת מכך שלא מסתמנת תמיכה בינלאומית "מספקת" למהלך. אולם, בדיווח של "אל-מיאדין", שנסמך על גורמים בסביבתו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, הובא כי הנסיגה מהצעת הגינוי שתביך את ארה"ב, באה בשל לחצים שהופעלו על המדינות החברות במועצת הביטחון למשוך את החלטת הגינוי לתוכנית השלום.

בד בבד, ברשות הפלסטינית ממתינים לנאומו של אבו מאזן בפני המועצה מחר, ומגדירים אותו ככזה שישמש "כמקור הפנייה לכל תהליך שלום עתידי". מג'די אל חלידי, אחד מיועציו הבכירים של הנשיא הפלסטיני, אמר בריאיון לרדיו פלסטין כי אבו מאזן "יישא מחר נאום חשוב בנוגע לדחיית תוכנית טראמפ".

על פי הפרסומים, במהלך הנאום צפוי אבו מאזן להציג מסמך של הרשות הפלסטינית, אשר טוען ל-300 הפרות של החוק הבינלאומי, לכאורה, של תוכנית טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. יו"ר הרשות אמר בשבוע שעבר כי "אנחנו אומרים אלף פעם לא, לא, לא לעסקת המאה". הוא הוסיף כי "כל מה שאמרו סביב ההתנחלויות, כל זה מדיניות של ישראל. הגבולות יהיו תחת שליטה ישראלית. ייתכן שיקחו 30 או 40 אחוזים מהשטח של הפלסטינים וייספחו לישראל".

מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: שאטרסטוק)מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: שאטרסטוק)

את הצעת ההחלטה לגינוי התוכנית האמריקנית מובילות אינדונזיה ותוניסיה, ומודגש בו כי היא מפרה החלטות קודמות של האו"ם, כפי שהשתקף מהודעות הקרמלין והאיחוד האירופי. על פי ההצעה, היוזמה האמריקנית סוטה מהתנאים שזכו לתמיכה בינלאומית להשגת פתרון הוגן, מקיף ובר-קיימא, וכי "סיפוח של איזשהו חלק מהשטחים הפלסטיניים הכבושים מהווה הפרה של החוק הבינלאומי, חותר תחת היתכנות פתרון שתי המדינות והסיכויים להשגת שלום".

בהצעה נכתב כי על ישראל "למלא אחר מחויבויותיה תחת החוק הבינלאומי, ולעצור את כל הצעדים שסותרים אותו – ובכך גם פעילות בהתנחלויות וכל שאר הפעולות שמטרתן שינוי המציאות הדמוגרפית בשטחים הכבושים". עוד נכתב כי ישנו צורך "להגביר ולהאיץ את המאמצים הבינלאומיים והמקומיים לתחילת משא ומתן אמין על כל הנושאים, ללא יוצא מן הכלל – כולל ירושלים, פליטים, גבולות וביטחון, כדי להשיג שלום".

הודות לתמיכתן של אינדונזיה ותוניסיה, הצעת ההחלטה אמורה הייתה לקבל את תמיכתן של תשע מדינות מתוך 15, אולם ארה"ב, שמחזיקה בזכות וטו, הייתה צפויה לטרפד את אישורה, בכל מקרה. עם זאת, ביכולתם של הפלסטינים להעביר את הצעת הגינוי בעצרת הכללית של האו"ם, אם כי משמעות החלטה כזו אינה כבדת משקל כמו זו של מועצת הביטחון.

תגיות:אבו מאזןעסקת המאהמועצת הביטחון של האו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה