חדשות בארץ

אחיו של דני הרן הי"ד: "לא מאמין שבג"ץ אישר את התמודדות יזבק"

רוני קרן, שאחיו דני הרן הי"ד נרצח על ידי המחבל סמיר קונטאר, הביע את כאבו על החלטת בג"ץ לאפשר את התמודדותה של היבא יזבק בבחירות לכנסת: "היא תומכת בקונטאר, תומכת בטרור, ולמעשה היא נגד מדינת ישראל. אני מרגיש נבגד מהמדינה"

אולם בית המשפט העליון בירושלים, בעיגול היבא יזבק (תמונות: יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אולם בית המשפט העליון בירושלים, בעיגול היבא יזבק (תמונות: יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

רוני קרן, שהמחבל סמיר קונטאר רצח את אחיו דני הרן הי"ד, הגיב היום (שני) על החלטת בג"ץ, שהתיר לחברת הכנסת היבא יזבק (הרשימה המשותפת) להתמודד בבחירות לכנסת ה- 23. "אני מרגיש שההחלטה אומללה", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "אני פשוט לא מאמין. אני מרגיש נבגד מהמדינה".

יזבק – חברת מפלגת בל"ד – הביעה בעבר תמיכה בקונטאר, אחד ממבצעי הפיגוע בנהריה ב- 22 באפריל 1979, במהלכו נרצחו בני משפחת הרן. בדצמבר 2015, יום לאחר חיסולו של קונטאר בסוריה, העלתה יזבק את תמונתו לרשת עם הכיתוב "הלוחם השהיד". קרן הדגיש בדבריו, כי במעשיה הביעה יזבק כי היא "תומכת בקונטאר, תומכת בטרור, ולמעשה היא נגד מדינת ישראל". לדבריו, "הייתה לה הזדמנות, וגם עכשיו יש לה הזדמנות, לבוא והתחרט על דבריה. עובדה שהיא לא עושה את זה, זאת אומרת שהיא מאמינה בזה, ועדיין דוגלת בכך שמה שאמרה הוא נכון".

קרן ציין, כי החלטת בג"ץ הפתיעה אותו: "אני לפחות שמח שארבעה שופטים חשבו אחרת". על חמשת שופטי הרוב אמר, כי "יכול להיות שהם לא יודעים מי זה סמיר קונטאר, הייתי מסביר להם מי הוא היה. הם לא מבינים את המשמעות מה זה גורם לאנשים הפשוטים, לאנשים מהשורה. ברגע שמכירים בכך שזה בסדר, ושרוצח נתעב כזה הוא שהיד – אז מותר הכל".

"אין מקום בעולם שיש דבר כזה. אני לא מאמין שיש מדינה בעולם שתוכל להכיל מקרה כזה", הצהיר קרן. "לאיזה כיוון אנחנו הולכים? אני לא יודע, אני באמת שואל. מה יהיה בעתיד אם בעצם רוצח נתעב הוא שהיד, וחברת כנסת מכירה בזה".

יזבק הגיעה הבוקר לבית משפט השלום בחיפה, שגזר 28 חודשי מאסר בפועל על ראאד סלאח, לשעבר מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שהורשע בעבירות של הסתה לטרור ותמיכה בהתאחדות בלתי חוקית. בפתח הבניין התייחסה יזבק להחלטת שופטי בג"ץ, ואמרה כי היא הייתה צפויה: "אין נגדי שום תשתית ראייתית. אמרנו מההתחלה, שזה חלק ממסע הדה-לגיטימציה, ההסתה המתמשכת והדמוניזציה נגד חברי הכנסת הערבים והחברה הערבית".

"אנחנו נאבקים ופועלים לקידום דמוקרטיה, צדק ושוויון. מי שמנסה לייחס לנו כל מיני האשמות, של הסתה לאלימות ועוד – בית המשפט אמר במפורש שאין שום תשתית ראייתית, שכל הפעילות שלי היא גם לגיטימית וגם לפי החוק. אמשיך באותה דרך של פעילות למען צדק, למען שוויון, למען דמוקרטיה ולמען סיום הכיבוש", הוסיפה יזבק.

תגיות:בג"ץהיבא יזבק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה