חדשות בארץ

ההנחיות החדשות של משרד הבריאות: "שקלו נסיעות" לשורת יעדים במזרח

לפי הנתונים הרשמיים, עד כה מתו 813 בני אדם בהידבקות בנגיף הריאות הסיני. בכך, נחצה מספר המתים מווירוס הסארס שפרץ בין השנים 2003-2002, ממנו נספו 774 חולים. מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי: "אנחנו לא סתם נאבקים בנגיף, אלא גם בטרולים ובמפיצי תיאוריות קונספירציה שדוחפים מידע שגוי ומערערים על דרך התגובה להתפרצות"

גבר אסייתי חובש מסכה בנמל התעופה בן גוריון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גבר אסייתי חובש מסכה בנמל התעופה בן גוריון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הורה היום (ראשון) "לשקול נחיצות נסיעות" לשורת יעדים באסיה, זולת סין – שבה התפרץ נגיף הקורונה. בתום הערכת מצב שקיים המשרד נמסר, כי ראוי להימנע מנסיעות למדינות אסיה, בהן תאילנד, וייטנאם, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטאיוואן.

ביום שישי הרחיב המשרד את אזהרותיו באשר להתפשטות נגיף הקורונה, והנחה את הבאים ממדינות מזרח אלו להימנע ממגע עם הסובבים במשך 14 יום. בתוך פרק זמן זה, כל הבאים במגע עם נוסעים אלה שהופיעו אצלו תופעות הווירוס – הכוללות חום, שיעול, קשיי נשימה או תסמין נשימתי אחר – חייב לגשת בהקדם למרפאה או לבית החולים, בתיאום והודעה מראש על ההגעה, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד. עוד נמסר כי על הסובלים מתופעות אלו להימנע לחלוטין ממגע עם הסביבה ומנסיעה בתחבורה ציבורית, ולהקפיד לנהוג בהתאם להוראות משרד הבריאות כפי שהן מובאות באתר האינטרנט של המשרד. "המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות שלנו למניעת התפרצות המחלה ורק יחד כולנו נוכל להתמודד עימה", הודגש בהודעה.

לפי הנתונים הרשמיים, עד כה מתו 813 בני אדם בהידבקות בנגיף הריאות הסיני. בכך, נחצה מספר המתים מווירוס הסארס שפרץ בין השנים 2003-2002, ממנו נספו 774 חולים. מארגון הבריאות העולמי נמסר כי ביום שני יגיע לסין צוות שיחקור את הנגיף. לפי מנכ"ל הארגון, טדרוס אדנום גברייזוס, השמועות השקריות סביב המחלה העולמית מקשות על יכולת השליטה בנגיף. "אנחנו לא סתם נאבקים בנגיף, אלא גם בטרולים ובמפיצי תיאוריות קונספירציה שדוחפים מידע שגוי ומערערים על דרך התגובה להתפרצות", אמר.

בסוף השבוע הבהירו במשרד החוץ כי לא פורסמה אף אזהרת מסע לתאילנד בעקבות התפרצות הנגיף. "משרד החוץ עוקב אחרי המידע המגיע מתאילנד וממדינות נוספות בדרום מזרח אסיה, ואחרי הנתונים של הגופים העוסקים בנושא כגון ארגון הבריאות העולמי, ומקיים הערכת מצב יומית בנושא", נכתב בהודעה. גם בשגרירות תאילנד בישראל מיהרו להדגיש כי "אף מדינה בעולם לא הוציאה אזהרת נסיעה למדינה".

תגיות:נגיף הקורונהאסיהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה