חדשות בארץ

דיווח: אולמרט יביע התנגדות לתוכנית המאה – במסיבת עיתונאים עם אבו מאזן

על פי הידיעה שפורסמה בחדשות 12, ראש הממשלה לשעבר יערוך מסיבת עיתונאים משותפת בניו יורק עם יו"ר הרשות הפלסטינית, ויביע את התנגדותו לתוכנית השלום האמריקנית. אולמרט צפוי לטעון, כי לקראת סוף כהונתו הוא התקרב לחתימה על הסכם עם הפלסטינים

אולמרט ואבו מאזן, תמונת ארכיון (צילום: Thaer Ganaim/Flash90)אולמרט ואבו מאזן, תמונת ארכיון (צילום: Thaer Ganaim/Flash90)
אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מתכנן לקיים מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולהביע את התנגדותו לתוכנית השלום האמריקנית. כך דיווח היום (חמישי) אהוד יערי בחדשות 12.

על פי הדיווח, המסתמך על מקורות פלסטיניים בכירים ברמאללה, מסיבת העיתונאים תיערך במקביל לדיון במועצת הביטחון על עסקת המאה, המתוכנן להתקיים בשבוע הבא. אבו מאזן צפוי לצאת לניו יורק, ולנאום בפני המועצה. אולמרט, שישהה אף הוא בניו יורק, צפוי לטעון במסיבת העיתונאים, כי לקראת סוף כהונתו כראש הממשלה הוא התקרב לחתימה על הסכם עם הרשות הפלסטינית.

כזכור, על אף ההצעות הנדיבות שאולמרט הציג בפני אבו מאזן, המשא ומתן לא צלח, והגיע לסיומו לאחר שנאלץ להתפטר מתפקידו בשל פרשיות השחיתות בהן היה מעורב. הגורמים הפלסטיניים טוענים, כי דבריו של אולמרט יסייעו לאבו מאזן במאבק שהוא מנהל נגד תוכנית טראמפ, שפורסמה בשבוע שעבר.

שר התיירות יריב לוין הגיב בחריפות על הדיווח. "תתארו לכם מדינה, שראש ממשלה לשעבר שלה חובר לטרוריסט שמנהיג את האויב, וביחד הם פועלים כדי להכשיל מהלך חיוני לעתידה ולביטחונה של אותה מדינה", כתב בפייסבוק. "אחרי שהצהיר שיצביע לכחול לבן, האם ייתכן שאולמרט פשוט עושה את מה שכחול לבן תעשה אחרי הבחירות – תחבור לאבו מאזן, ותמנע את מימוש ההישגים העצומים שהביא ראש הממשלה נתניהו במסגרת תוכנית המאה?".

הליגה הערבית הודיעה בסוף השבוע האחרון, כי היא דוחה את תוכנית המאה. בהצהרה המסכמת, שפורסמה בתום כינוס חירום שערכו שרי החוץ של הליגה בקאהיר, נאמר כי היוזמה האמריקנית "אינה עומדת ברמת המינימום של זכויות העם הפלסטיני ושאיפותיו", וכי היא "מנוגדת לתנאי ההתייחסות הבין-לאומיים לתהליך השלום". מדינות ערב הבהירו כי לא ישתפו פעולה עם הממשל בכל הנוגע לתוכניתו, והזהירו את ישראל שלא ליישם את סעיפי התוכנית: "ארצות הברית וישראל ישאו באחריות להשלכות מדיניות זו. אנו קוראים לקהילה הבין-לאומית לפעול נגד כל צעד ישראלי לכפיית מציאות בשטח".

בנאום שנשא בכינוס הליגה, תקף יו"ר הרשות הפלסטינית בחריפות את תוכנית השלום של ממשל טראמפ: "הם רוצים שאכיר קודם כל במדינת ישראל כמדינה יהודית, אבל אני יודע שזו אינה מדינה יהודית. רוב העולים מרוסיה אינם יהודים, הם שילמו כסף כדי שיגידו שהם יהודים. גם אחוז היהודים בקרב יוצאי אתיופיה נמוך מאוד".

(עודכן: 14:48)

תגיות:אבו מאזןאהוד אולמרטעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה