מתכוני בריאות

סוכרתיים? זה הלחם שאתם צריכים לאכול, כדי לאזן את הגלוקוז בדם

מה זה לחם מחמצת, ומדוע הוא כל כך טוב לסוכרתיים? הנה כמה עובדות שוודאי תרצו לדעת עליו

אא

גלוקוז בדם. 

כל סוכרתי נחרד כשהוא שומע את צמד המילים הללו, ולא בכדי. מחקר שנעשה בשנת 2008 בדק את השפעת אכילת לחם עם שמרים לעומת לחם שאור (ללא שמרים) על אנשים שסובלים מסוכרת, וחזר עם ממצאים מעניינים: מסתבר שרמת הגלוקוז שנצפתה בגופם של מי שצורך לחם שאור, נמוכה בהרבה ממי שצורך לחם שמרים. 

זאת ועוד. גם הורמון האינסולין שמופרש בדם ברמה גבוהה כאשר אוכלים לחם שמרים רגיל, ירד פלאים לאחר אכילת לחם השאור. 

 

אז מה זה לחם מחמצת, ומדוע הוא כל כך טוב לסוכרתיים? הנה כמה עובדות שוודאי תרצו לדעת עליו:

לחם מחמצת הוא תערובת של קמח ומים ששהו יחד למשך זמן מה - כשבזמן הזה, השמרים הטבעיים שנמצאים בקמח תופחים. השמרים הטבעיים שבקמח נקראים 'מחמצת' היות וטעמם חמצמץ. תערובת זו משמשת לרוב תחליף לשמרי אפייה רגילים שנמצאים בשאר הלחמים. 

 

לחם מחמצת וחומצה פיטית

ברוב הלחמים שעשויים משמרים רגילים קיימת חומצה בשם חומצה פיטית - שאחראית על חוסר ספיגה של חומרים חיוניים כדוגמת מינרלים. עובדה זו אינה מיטיבה עם אנשים שמצבם הבריאותי אינו שפיר, כדוגמת חולי סוכרת. 

היות והוא אינו מכיל תוספת של שמרים אלא רק את שלו, לחם המחמצת מעכב את שחרור חומרי החומצה הפיטית לגוף, ומשפר את יכולת ספיגת המינרלים. 

במחקר נוסף שתוצאותיו פורסמו במגזין Nutrition מצאו החוקרים כי שיעור החומצה הפיטית שנמצא בלחם שאור (מחמצת) נמוך ב-70% מזו שנמצא בקמח המלא. נתון נוסף משמח מאותו מחקר הוא שספיגת מינרלים כמו אבץ, מגנזיום ואפילו ברזל - גבוהה יותר אצל מי שצורך לחם מחמצת. 

 

לחם מחמצת וסוכרת 

מחקרים שנעשו באוניברסיטת קולג' קורק נמצא כי מחמצת שהתקבלה משיאור תורמת בצורה ניכרת לוויסות רמת הסוכר בדם, הפחתת הערך הסוכרתי מהלחם עצמו ומיגור של סוכרים מסוכנים ממחזור הדם. 

עוד מצאו החוקרים כי חומצה לקטית שמתקבלת בלחם השיאור היא האחראית על תסיסת חומצות אורגניות שעוזרות לגוף לווסת את רמת הגלוקוז בדם. 

 

לחם מחמצת ומנגן

המנגן הוא מינרל חשוב מאוד בגופנו, שאחראי בין היתר על שיפור של רמות ספיגת הסידן בגוף. 

כשהמנגן לא נספק טוב בגוף (בשל החומצה הפיטית למשל) אזי גם ספיגת המנגן מתעכבת, ועלולה ליצור בעיות של בריחת סידן, דלקת פרקים וסוכרת מסוג 2.

 

לחם מחמצת וסלניום

בגוף ישנם אנזימים מיוחדים בשם סלנו-פרוטאין (באנגלית:Selenoprotein) שבין היתר תורמים לתפקודה היציב והתקין של בלוטת התריס. מחקרים הוכיחו כי לחם מחמצת עוזר בספיגת הסלניום, שומר על בריאות בלוטת התריס ומונע דלקות פרקים ואפילו סרטן. 

תגיות:בריאלחם מחמצת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה