חדשות בעולם

בהלת הקורונה: מקרה מוות שני מחוץ לסין

מספר הקורבנות ברחבי העולם כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה הגיע ל- 427, מתוכם שני מקרי מוות מחוץ לשטח סין. על אף מאמצי הרשויות הסיניות לעצור את התפשטות הנגיף, מספר מקרי ההידבקות עלה ליותר מ- 20,000

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

הונג קונג הודיעה הלילה (שלישי) על מקרה מוות ראשון בשטחה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. הקורבן הינו גבר בן 39, בעל רקע רפואי, שחזר ב- 23 בינואר מביקור בעיר הסינית ווהאן שבמחוז חוביי, בה התפרץ הנגיף הקטלני. מדובר במקרה המוות השני המדווח מחוץ לשטח סין, לאחר שבתחילת השבוע מת בפיליפינים גבר סיני, תושב ווהאן.

רשויות הבריאות בסין מסרו, כי ביממה האחרונה נוספו 64 בני אדם למספר מקרי המוות כתוצאה מהקורונה, רובם ממחוז חוביי. מספר הקורבנות ברחבי העולם עלה ל- 427. מספר מקרי ההידבקות בנגיף זינק בסין ביותר מ- 3,000, והגיע ל- 20,438. ב- 23 מדינות נוספות בעולם – ביניהן יפן, בריטניה, גרמניה, דרום קוריאה, רוסיה וקנדה – נרשמו לפחות 151 מקרי הידבקות. בארצות הברית דווח על מקרה הידבקות נוסף, בו הועבר הנגיף מאדם לאדם. הרשויות ביפן הטילו הסגר על אלפי נוסעיה של ספינת שיט, לאחר שאחד מהם אובחן כמי שנדבק בקורונה.

סין ממשיכה במאמצים לעצור את התפשטות הנגיף, עד כה ללא הצלחה. בית חולים עם 1,000 מיטות, שנבנה בתוך 8 ימים, נפתח אתמול בווהאן. בית חולים נוסף, שיכלול 1,600 מיטות, אמור להיפתח בהמשך השבוע. ערים רבות, כולל הבירה בייג'ינג, הפכו לערי רפאים. חברות תעופה ברחבי העולם הודיעו על הפסקה או צמצום של הטיסות לסין, ומדינות שונות – ביניהן אוסטרליה, ניו זילנד וסינגפור – אסרו על כניסתם של אזרחים זרים שביקרו בסין בשבועיים האחרונים. הלילה הודתה סין לראשונה, כי נרשמו ליקויים בדרך הטיפול בהתפרצות הנגיף.

על רקע קשיי ההתמודדות עם הקורונה, הסכימה סין לאפשר את כניסתם של מומחים מארצות הברית, במסגרת משלחת של ארגון הבריאות העולמי. אתמול מתח משרד החוץ הסיני ביקורת על התנהלותה של ארצות הברית ביחס להתפרצות הנגיף. דוברת המשרד, הואה צ'ונינג, טענה כי האמריקנים יצרו והפיצו פחד במקום להגיש סיוע משמעותי, ובכך – לדבריה – שימשו "דוגמה רעה". היא ציינה, כי ארצות הברית הייתה המדינה הראשונה שהודיעה על פינוי חלק מצוות השגרירות שלה בסין, והראשונה שנקטה בצעדים להגבלת כניסתם של אזרחי סין לשטחה. הדוברת הוסיפה, כי ארצה מקווה שמדינות העולם יגיבו בצורה הגיונית ורגועה, שתתבסס על המדע.

את המשבר הבריאותי בסין מלווים ניצנים של משבר פיננסי. שוק המניות הסיני צנח אתמול ב- 8%. המטבע המקומי – היואן – חווה את יומו הגרוע ביותר מאז חודש אוגוסט 2019, זאת על אף שהבנק המרכזי של סין הזרים לשווקים 1.2 טריליון יואן (174 ביליון דולר). בעולם מתגברים החששות, כי ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה יזלגו אל מעבר לשטח סין.

תגיות:סיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה