חדשות בארץ

הקרמלין: עסקת המאה סותרת את החלטות האו"ם; מועצת הביטחון תתכנס

בהודעת דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הובהר כי התוכנית סותרת "בבירור" החלטות קודמות של האו"ם לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, וכי במוסקבה ערים להתנגדות האומה הפלסטינית וציר המדינות הערביות. בעוד כעשרה ימים תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לדיון במתווה המדיני של טראמפ. המשלחת הפלסטינית צפויה להביא לדיון הצעת החלטה לגינוי התוכנית האמריקנית, אך זו ככל הנראה תטורפד בווטו אמריקני

נתניהו ופוטין (צילום: יוונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ופוטין (צילום: יוונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לראשונה מאז פורסמה בשבוע שעבר, בקרמלין הביעו היום (ראשון) את התנגדותם לתוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בהודעת דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הובהר כי התוכנית סותרת "בבירור" החלטות קודמות של האו"ם לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, וכי במוסקבה ערים להתנגדות האומה הפלסטינית וציר המדינות הערביות. "אנחנו רואים את תגובת הפלסטינים, אנחנו רואים את התגובה הנרחבת של המדינות הערביות, המצדדות בפלסטינים בדחיית התוכנית. זה כמובן גורם לחשוב על כדאיותיה", אמר פסקוב, שהובא בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. הודעת הקרמלין מגיעה אחרי שבשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא ולדימיר פוטין ודן עמו בנושא.

בד בבד, בעוד כעשרה ימים צפויה להתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לדיון במתווה המדיני של טראמפ. בדיון ישתתפו נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שגריר ישראל באו"ם דני דנון ושגרירת ארה"ב באו"ם קלי קראפט. המשלחת הפלסטינית צפויה להביא לדיון הצעת החלטה לגינוי התוכנית האמריקנית, אך זו ככל הנראה תטורפד בשל זכות הווטו של ארה"ב.

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

אתמול דחתה הליגה הערבית את מתווה טראמפ. בהודעה שנמסרה בתום פגישת שרי החוץ של המדינות החברות בקהיר נכתב כי היוזמה לא תוביל לשלום, וקראו לקהילה הבינלאומית לטרפד כל ניסיון ישראלי לצעדים חד-צדדיים. במהלך הישיבה בקהיר הודיע נשיא הרשות הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל. "הודענו לישראל וארה"ב על הפסקת הקשר איתם, גם בנושאים ביטחוניים", אמר אבו מאזן בפתח הכינוס. הוא הוסיף: "רק בגלל שירושלים תהיה בירת ישראל, לעולם לא אקבל את הפתרון הזה, ולא אירשם בהיסטוריה שלי ושל ארצי שמכרתי את ירושלים".

אבו מאזן הדף את הדרישה האמריקנית ממנו להכיר בישראל כמדינה יהודית, ואמר כי "רבים מהעולים לישראל מרוסיה אינם יהודים. הם שילמו כסף כדי שיגידו שהם יהודים. גם בקרב יוצאי אתיופיה אחוז היהודים נמוך. והם רוצים שאכיר במדינה יהודית". שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, אמר בנאומו כי מאמצי השלום צריכים לשאוף להגיע "לפתרון הוגן שיכיל את זכויות הפלסטינים", והדגיש כי ערב הסעודית "תתמוך תמיד בבחירות של העם הפלסטיני. אנחנו בעד מדינה פלסטינית עצמאית עם מזרח ירושלים כבירתה".

בתחילה הכריז נתניהו על סיפוח חלקים מהגדה המערבית ובקעת הירדן כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון, אולם לאחר שיועצו וחתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, הבהיר כי הממשל לא יגבה מהלך כזה קודם הבחירות במרץ, בישראל נסוגו מהכוונה.  

תגיות:עסקת המאהולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה