חדשות בארץ

ברקע ההצהרות הסותרות בארה"ב: בסביבת נתניהו בודקים את עניין הסיפוח

לדברי הגורם הישראלי, בסביבת נתניהו מקווים "שלא השתנה כלום", וכי "זה לא היה בזדון ואנחנו כרגע מבררים את הדברים". לטענתו, המחלוקת שנוצרה סביב סוגיית הסיפוח היא טכנית, שכן בארה"ב סבורים שיש לבצע אותו בפעימה אחת – עליו נקבע כי הוא ייעשה רק בכפוף לוועדה שתוקם – בעוד שבישראל מתכוונים לפרוס אותו לשני שלבים ואף יותר

נתניהו וטראמפ (צילום מסך, הבית הלבן)נתניהו וטראמפ (צילום מסך, הבית הלבן)
אא

בישראל מבררים מול הממשל האמריקני את סוגיית הסיפוח של חלקים מהגדה המערבית, אחרי שבכירים בממשל סתרו את דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יתאפשר לישראל לספח חלקים מהגדה המערבית, עוד קודם יישום עסקת המאה של הנשיא דונלד טראמפ – כך אמר הערב (חמישי) גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה, ששב היום ממוסקבה. דבריו באו לאחר שחתנו ויועצו הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר הלילה בריאיון ל-CNN כי הממשל מצפה מישראל שלא לספח התנחלויות, לרבות את בקעת הירדן וצפון ים המלח, קודם הבחירות במרץ. קושנר הדגיש כי במידה שנתניהו יחליט שלא לכבד זאת, וושינגטון לא תגבה את המהלך.

קושנר ונתניהו, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)קושנר ונתניהו, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

לדברי הגורם הישראלי, בסביבת נתניהו מקווים "שלא השתנה כלום", וכי "זה לא היה בזדון ואנחנו כרגע מבררים את הדברים". לטענתו, המחלוקת שנוצרה סביב סוגיית הסיפוח היא טכנית, שכן בארה"ב סבורים שיש לבצע אותו בפעימה אחת – עליו נקבע כי הוא ייעשה רק בכפוף לוועדה שתוקם – בעוד שבישראל מתכוונים לפרוס אותו לשני שלבים ואף יותר. לפי הגורם, ישראל רצתה לספח "קודם את בקעת הירדן, צפון ים המלח והיישובים ביהודה ושומרון – ואחר כך מה שמקיף אותם, כי זה מצריך הרבה עבודת מפות". הוא הדגיש: "זו השאלה הטכנית שצריך להסדיר. אבל אין ויכוח על המהות".

"אנחנו עובדים על זה כבר שלוש שנים, מאות שעות, כדי להביא הסכם מיטבי לישראל", הוסיף הגורם, "ומה שהושג זה דבר ענק: הכרה של נשיא אמריקאי בהחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן, צפון ים המלח, היישובים ביהודה ושומרון ומה שמקיף אותם. הרבה יותר מתוכניות אחרות. פי עשרה. הדבר הזה הושג, אין ויכוח, אבל יש בעיה טכנית".

ראש הממשלה עצמו הכריז כי יפעל להחיל כבר בשבוע הבא את הריבונות בחלקים מהגדה המערבית, חרף אמירות מרומזות של בכירים אמריקניים כי יתנגדו לכך.

תגיות:עסקת המאהדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה