חדשות בארץ

"הדרך למשפט סלולה": התגובות בשמאל לוויתור נתניהו על החסינות

בתגובה להודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת, קראו לו יריביו הפוליטיים להתפטר מתפקידו. יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים"

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב הבוקר (שלישי) על הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת. "נתניהו הולך למשפט – חייבים להתקדם", כתב בטוויטר. "בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם, או ראש ממשלה שעסוק בעצמו. אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

מספר 2 של גנץ, חבר הכנסת יאיר לפיד, הגיב בקצרה וברוח דומה: "ראש הממשלה לא יכול לנהל את מדינת ישראל מספסלי הנאשמים בבית המשפט", כתב בטוויטר. מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, כתב: "נתניהו מסתבך והולך, מסתבך והולך. ממשיך בתעלולי הישרדות, ונכשל בהם שוב ושוב. מי שייאלץ בקרוב מאוד להתמודד מספסל הנאשמים עם כתבי אישום בשוחד, מרמה והפרת אמונים – לא יוכל להנהיג מדינה".

החבר הרביעי בקוקפיט של כחול לבן, גבי אשכנזי, התייחס לטענתו של נתניהו, לפיה החליט למשוך את בקשת החסינות על מנת שלא לפגוע בקידום תוכנית השלום האמריקנית: "בקרוב מאוד נתניהו יתייצב למשפט. תוכנית השלום – תוכנית היסטורית, אבל היסטוריה לא מובילים מספסל הנאשמים".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הגיב: "הדרך למשפט סלולה, אין מופע יח"צ דיפלומטי בעולם שימנע ממנו לתת את הדין על שוחד, מרמה והפרת אמונים". עמיתו לסיעה, אחמד טיבי, תהה בציניות: "אז עכשיו הדמוקרטיה נשארה בלי אבן יסוד?".

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, קרא לראש הממשלה לפרוש מתפקידו: "בנימין נתניהו, אנחנו נגיד לך מה שחבריך בליכוד חוששים לומר – זה נגמר. הציבור הישראלי לא רוצה לראות ראש ממשלה על ספסל הנאשמים, ולכן תפרוש בצורה מכובדת ועמוד בפני החוק כאזרח מן השורה. תשאיר לנו לדאוג לחסינות אזרחי ישראל".

חברו למפלגה של פרץ, איציק שמולי, קרא ליועץ המשפטי הממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש באופן מיידי לבית המשפט את כתב האישום נגד נתניהו: "ישראל אכן עומדת בפני הכרעות היסטוריות, אבל כפי שהעיד בעצמו על קודמו – ראש ממשלה הנאשם בפלילים נטול כל מנדט להחליט בהן עבור מדינתו. מוטב שיפנים את שינוי הסטטוס מאורח בבית הלבן לחשוד על ספסל הנאשמים".

שעה קלה לפני פתיחת ישיבת המליאה, שנועדה להקים את ועדת הכנסת שתדון בחסינותו, הודיע נתניהו כי הוא מושך את בקשת החסינות. "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארצות הברית בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות", כתב בפייסבוק. "זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי 'רק לא ביבי'. במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".

"מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב – החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך. לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת, שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל", כך נתניהו.

תגיות:בני גנץאחמד טיביאיימן עודהחסינותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה