חדשות בארץ

מאפלה לאורה: אושרה בקשת החנינה של נעמה יששכר

מוקדם יותר מסר הקרמלין כי פוטין קיבל את בקשת החנינה של יששכר, וכי "מתנהלים ההליכים המשפטיים הנחוצים כדי שבעתיד הקרוב יוכל הנשיא לקבל את החלטתו בנושא זה". לאחר החלטת הוועדה, תועבר המלצה למושל המחוז, שיעביר אותה לנשיא הרוסי

יששכר בכלא הרוסייששכר בכלא הרוסי
אא

ועדת השחרורים ברוסיה אישרה הערב (שני) את בקשת החנינה של נעמה יששכר, אותה הגישו אתמול עורכי דינה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. יששכר, צעירה ישראלית בת 27, כלואה ברוסיה כבר 9 חודשים בגין הברחת כמות זעירה של חומר אסור, ובאוקטובר היא נדונה לשבע שנות מאסר וחצי – עונש הנחשב לחמור מאוד ביחס לעבירה שנעשתה. החלטת הוועדה טעונה את אישורו של מושל המחוז, שיעביר את המלצתו לנשיא רוסיה. 

ההודעה על קבלת בקשתה לחנינה מגיעה לאחר ששלשום הודיע דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, כי שחרורה מתעכב מאחר שטרם הוגשה בקשה רשמית לחנינתה. בעקבות דבריו, החליטו סנגוריה של יששכר להגיש בקשה בכתב ידה. "נעמה, משפחתה ועורכי דינה מקווים שנשיא רוסיה יקבל במהירות, בהתאם לסמכותו החוקתית, החלטה להעניק לה חנינה ולשחרר אותה", אמרו בצוות פרקליטיה ברוסיה של יששכר בראשות עו"ד ואדים קלוגבנט. עו"ד אלכסיי קובלנקו, מצוות ההגנה בישראל, מסר כי "אנחנו מקווים שבחינת הגשת החנינה לא תקח הרבה זמן, והבקשה תתקבל בהקדם האפשרי, כבר בימים הקרובים" והביע אופטימיות "שנוכל לראות אותה חוזרת הביתה יחד עם אמה ובני משפחתה".

ברוסיה דרשו את הגשתה של בקשת חנינה רשמית, למרות שנשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו כבר שיגרו ללשכת פוטין את הבקשה לחון את יששכר. בפגישה שקיימה בשבוע שעבר הממונה על זכויות האדם ברוסיה עם יששכר, הבהירה לה כי על הבקשה להיות חתומה בידיה אישית.

אמש המריאה אמה, יפה, למוסקבה, והביעה תקווה כי תשוב ארצה עם בתה: "אני מקווה לחזור עם נעמה, ואני מקווה שזו הנסיעה האחרונה למוסקבה", אמרה יפה לפני ההמראה. בשבוע שעבר היא נפגשה אמה של נעמה עם פוטין במעון ראש הממשלה. לאחר הפגישה אמר פוטין: "ברור לי שנעמה ממשפחה טובה והגונה. ידועה לי עמדתו של ראש הממשלה שרוצה לקבל החלטה, וזה ללא ספק יילקח בחשבון". עוד אמר פוטין: "האם דואגת מאוד, כמובן, אמרתי לה את זה והייתי רוצה לחזור - הכל יהיה בסדר". נתניהו אמר לאחר הפגישה כי היא הייתה "מצוינת ומרגשת", והודה לפוטין על המחווה. לאחר מכן הוסיף כי "לא ייקח הרבה זמן" עד שיששכר תשוחרר.

תגיות:רוסיהנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה