חדשות בריאות

מרכז פרוטונים לאומי ראשון לטיפול בסרטן יוקם באיכילוב

המרכז, שיהיה בבעלות משרד הבריאות ובניהולו, ישרת את כלל המטופלים בארץ. שר הבריאות, יעקב ליצמן: "התפתחות משמעותית במערכת הבריאות. אין סיבה שישראל, חלוצת הטכנולוגיה המתקדמת, תצטרך להטיס מאות חולים לריפוי בעולם"

בית החולים איכילוב (צילום: פלאש 90)בית החולים איכילוב (צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (שני), כי מרכז פרוטונים לאומי, ראשון מסוגו בארץ, יוקם בבית החולים איכילוב בתל אביב. מדובר במרכז פרוטונים שיהיה בבעלות המשרד ובניהולו; הוא יכלול שתי עמדות טיפול, וישרת את מטופלי כל בתי החולים בישראל. המרכז יוקם בשיתוף פעולה בין איכילוב, אסותא מרכזים רפואיים ומכבי שירותי בריאות.

הקרנת פרוטונים היא טיפול רדיותרפי מתקדם בסרטן. בדומה לטכנולוגיות מתקדמות אחרות ברדיותרפיה, הקרנת פרוטונים פועלת על ידי העברה מדויקת של קרינה באנרגיה גבוהה לגידול. הקרינה גורמת נזק לדנ"א של התאים הסרטניים, ומובילה להרס של תאים אלה. הקמת המרכז תאפשר לחולי סרטן, שעד כה נאלצו לנסוע לחוץ לארץ כדי לקבל טיפול זה, לעבור אותו בישראל.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי הקמת המרכז היא "התפתחות משמעותית" במערכת הבריאות. הוא הביע סיפוק מההתקדמות לעבר "ביצוע ממשי" של התוכנית: "אני בטוח שהאכסניה שנבחרה לטובת הביצוע, בית החולים איכילוב, תדע לתת שירות איכותי ומעולה לכל המטופלים. אין סיבה שישראל, חלוצת הטכנולוגיה המתקדמת, תצטרך להטיס מאות חולים לריפוי בעולם, בהיעדר מרכז פרוטונים בארץ".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "מדינת ישראל מיישרת קו עם מערכות הבריאות המתקדמות בעולם. המרכז הלאומי שיוקם ינוהל על ידי המשרד ויהיה בבעלותו, והוא ישרת את כל מטופלי ישראל".

"הושקעה מחשבה רבה במודל ההפעלה הנכון", הוסיף בר סימן טוב, "ועכשיו צריך להמשיך לשלב הבא, על מנת שהמטופלים יקבלו את הטיפולים החדשניים והמתקדמים ביותר, במקום לטוס למדינות אחרות".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, הגדיר את החלטת משרד הבריאות כ"בשורה אדירה" לחולים. לדבריו, "טכנולוגיה של מאיץ פרוטונים משפרת באופן חסר תקדים את איכות ההקרנה לחולים אונקולוגים, ובמיוחד בילדים".

"הבחירה בבית החולים איכילוב היא טבעית, עקב היותנו מרכז שלישוני במרכז הארץ הנגיש ביותר לכלל האוכלוסייה", המשיך גמזו. "הנהלת בית החולים תספק שירות זה באופן לאומי, ותעשה ככל הנדרש כדי שהשירות יונגש למטופלים בהקדם האפשרי, כשכל הליך ההקמה והתפעול יהיה בהנחיה, תיאום וניהול של משרד הבריאות".

תגיות:סרטןמשרד הבריאותאיכילוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה