סיפורים אישיים

בדרך חזרה מהר המנוחות - קיבלנו טלפון מצמרר

"בתוך הניסיון הקשה הזה, ערכנו חשבון נפש. אשתי אמרה שאולי עלינו לבקש ממישהו מחילה, ואכן נזכרנו. כעת אנחנו בדרך להר המנוחות, לבקש מחילה"

  • י"ט חשון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הסיפור הבא, שפורסם ב'גיליון השגחה פרטית', סופר על ידי נהג, העורך הסעות בתשלום. "באחד הימים הוזמנתי לנסיעה להר המנוחות. הגעתי למקום, יהודי ואשתו עלו, והנסיעה החלה. בחלל הרכב שררה אווירה כבדה.

"לאחר שיצאנו מהעיר ושמנו את פנינו לירושלים, פתח הנוסע שלי את ליבו. 'הבן שלי מאושפז ב'מעייני הישועה' במצב נפשי חמור. אני לא יכול לתאר לך את עוצמת הייסורים שלו, ושלנו. עינינו רואות וכלות, ואין בידינו להועיל מאומה'.

'בתוך הניסיון הקשה הזה, ערכנו חשבון נפש. אשתי אמרה שאולי עלינו לבקש ממישהו מחילה, ואכן נזכרנו: לפני כמה שנים יצאנו מהבית, וביקשנו מנערה צעירה שתשמור על הילדים הקטנים. כשחזרנו, גילינו שנעלם לנו כסף בסכום גדול מאד. חיפשנו בכל הבית ולא מצאנו, והחשד נפל על הבייביסיטר.

'אשתי שאלה את הנערה על כך, וזו טענה בתוקף שאין לה מושג על מה הכוונה. המשכנו לחפש, אך לא מצאנו את הכסף, ומדובר היה בסכום גדול. חזרנו אל המשפחה של הנערה ודרשנו את הכסף. האם כעסה: 'מה אתם רוצים ממנה? הבת שלנו יראת שמים והיא לא תיגע במה שאינו שייך לה', אבל אנחנו טענו שההורים מחפים עליה במקום לחנך אותה, ועוד כמה חילופי דברים בסגנון.

'כעת, שנים רבות לאחר המעשה, כאשר אנו עמוק בתוך הצרה – נזכרנו בסיפור, ורצינו לבקש מחילה מהנערה שפגענו בה', ממשיך הנוסע לספר. 'איתרנו את הנערה שגרה היום בחו"ל, ואשתי שוחחה עמה בטלפון. הנערה לשעבר, כיום כבר אם לילדים, ציינה שאכן היא לא לקחה כלום, אך אין לה בעיה למחול. 'אני מבינה שהייתם לחוצים מאד, ולכן פעלתם כך. אני מוחלת בלב שלם, אבל תדעו שכבר אז לקחתי את העניין יותר בקלילות. מי שנפגעה באמת זאת אמי עליה השלום. היא לא יכלה לשאת את זה שחושדים בבת שלה, וממנה אתם צריכים לבקש מחילה'.

'היכן קבורה אמך?', שאלה אשתי ברעד, וכשקיבלה את התשובה: 'בהר המנוחות', מיהרנו להזמין אותך ולשים לשם את פעמינו', מספר הנוסע.

איך מבקשים מחילה מאדם שכבר נפטר?

החיים שלנו נהרסו בגללך. עכשיו נזכרת לבקש סליחה?!

"הגענו להר המנוחות. אני כהן, ולכן לא נכנסתי למתחם. הנוסע שלי ואשתו עלו להר, ומצאו את חלקת הקבר. במרחק כמה קברים הם מצאו יהודים נוספים, שהשלימו למניין. הנוסע ואשתו חלצו נעליים, ובלב נשבר ביקשו מחילה מאמה של הנערה.

"בני הזוג חזרו לרכב, והתחלנו בנסיעה חזור. עם יציאתנו מירושלים, מצלצל הטלפון של הנוסע שלי: מעייני הישועה. 'הבחור שלך יכול להשתחרר', הם אומרים לו בזו הלשון. 'ערכנו עכשיו בדיקות, והמצב שלו תקין. אנחנו ממליצים לו על תרופה מסוימת בעוצמה פחותה, למשך תקופה. אתה יכול לבוא ולקחת אותו'...

"אני רק הנהג", מסתיים הסיפור המצמרר, "וזה הסיפור שהייתי עד לו. את המסקנות תסיקו בעצמכם".

מי נשאר מחוץ לגן עדן? הרב אליהו עמר בשיעור מרתק על חשיבות בקשת מחילה מאדם שנגרם לו נזק:

תגיות:פגיעהמחילהבין אדם לחברוהר המנוחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה