חדשות בעולם

מזעזע: עצמות יהודים במחנות ההשמדה בפולין צפות על פני הקרקע

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, פנה למנהיגים המשתתפים בפורום השואה הבין-לאומי לסייע בקידום הפרויקט להבאת עצמותיהם של קדושי השואה לקבר ישראל: "לפני שאתם מתעסקים בהנצחת זכרם של הקדושים, חשוב יותר להתעסק בכבודם"

פעילות המשלחת בפולין (צילום: זק"א)פעילות המשלחת בפולין (צילום: זק"א)
אא

ברקע פורום השואה הבין-לאומי, שייפתח הערב (רביעי) בירושלים, ומספר ימים לפני ציון יום השואה הבין-לאומי, בארגון זק"א מעלים את הסוגיה הכאובה של עצמות יהודים שצפות על פני הקרקע במחנות ההשמדה בפולין.

לארגון הגיעו לאחרונה פניות ממדריכי מבקרים במחנות, וכן ממבקרים אחרים בהם, על תופעה מזעזעת של אלפי עצמות אדם, שבעקבות הגשמים צפות מעל האדמה.

בתיאום עם גורמי השלטון בפולין, יצאה משלחת של ארגון זק"א ונציגי הוועדה לשימור בתי עלמין יהודיים באירופה (CPJCE), כדי לבחון מקרוב את התופעה. המשלחת כללה גם מהנדסים של ממשלת פולין.

לעיני חברי המשלחת התגלו עצמות רבות, שצפות מתוך האפר אחרי הגשם ברחבי המחנות, בין היתר במחנה ההשמדה אושוויץ 2-בירקנאו. במחנה זה, שהשתרע על פני כ- 150 דונם, נרצחו ונשרפו כמיליון איש, למעלה מ- 90% מתוכם היו יהודים. העצמות התגלו בשטחים נרחבים במחנה, ובעיקר בבריכות מסביב למשרפות, בהן הושלכו חלק מאפר המשרפות.

אחרי המלחמה חיטטו הפולנים בבורות האפר בחיפוש אחרי תכשיטים, ופיזרו את האפר על פני שטחים נרחבים במחנה. בזק"א מדגישים, כי על פי ההלכה כל שברי העצמות הגדולים משעורה חייבים בקבורה, ולאפר יש דין זהה לעצמות.

עם סיום הביקור הכינה המשלחת פרוטוקול של הביקור, שכלל רעיונות לפתרון הבעיה. יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, שנטל חלק במשלחת, פנה היום (רביעי) בקריאה למנהיגים מרחבי העולם, שהגיעו לישראל להשתתף בכנס השואה: "לפני שאתם מתעסקים בהנצחת זכרם של הקדושים, חשוב יותר להתעסק בכבודם".

משי זהב ציין, כי "מדובר בפרויקט הנדסי ולוגיסטי מורכב, המצריך ליווי וייעוץ של מהנדסים והידרולוגים. אנו פונים אליכם בבקשה הומניטרית, להרים בפעילות משותפת את נטל פרויקט מורכב זה, כדי שאחרי 75 שנים יובאו עצמותיהם של קרבנות השואה היהודים הקדושים, שנרצחו על קידוש השם, לקבר ישראל ולמנוחת עולמים".

תגיות:פוליןארגון זק"איהודה משי זהב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה