חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם מקרון: "סיכמנו לכונן דיאלוג אסטרטגי"

בשעות אלו נמשכת הרכבת האווירית של מנהיגים מרחבי העולם, המגיעים להשתתף בפורום השואה הבין-לאומי. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה ראובן ריבלין. נתניהו: "שיבחתי את מקרון על עמידתו האיתנה נגד האנטישמיות"

נתניהו ומקרון, הבוקר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ומקרון, הבוקר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שהגיע אמש לישראל כדי להשתתף בפורום השואה הבין-לאומי. במהלך הפגישה קרא נתניהו למקרון להצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן, בעקבות צעדיה בתחום הגרעין ופעולותיה התוקפניות באזור. השניים שוחחו גם על המשבר הפוליטי בלבנון, על פרויקט ייצור הטילים המדויקים של חיזבאללה, וכן על ההתרחשויות בלוב, וזאת ברקע המעורבות הטורקית הגוברת במדינה.

במהלך השיחה בין שני המנהיגים, בירך נתניהו את מקרון על בקשתה של צרפת להצטרף לפורום הגז האזורי שהוקם בקאהיר, בשיתוף ישראל. פורום זה עוסק בשיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי האזורי ובייצוא הגז מישראל.

נתניהו אמר לאחר הפגישה, כי היא הייתה "מאוד פרודוקטיבית". לדבריו, סוכם לכונן "דיאלוג אסטרטגי" בין ישראל לצרפת, שיאפשר להמשיך לשתף פעולה אל מול האינטרסים המשותפים: "זה שינוי חשוב מאוד במדיניות החוץ של ישראל, זה יכול לסייע לנו למען דברים שהם מאוד חשובים לביטחון המדינה".

"שיבחתי את עמנואל מקרון על עמידתו האיתנה נגד האנטישמיות, שבאה לידי ביטוי, למשל, גם בביקורו כאן בירושלים", הוסיף ראש הממשלה. "קראתי לו גם לטפל בעניינו של הרוצח של שרה חלימי, וגם לפעול להסגרתו של רוצח של יהודים, שנמצא ברמאללה וצריך להסגיר אותו לצרפת. הוא הבטיח לבדוק את שני הדברים הללו".

נתניהו לאחר פגישתו עם מקרון (וידאו: עומר מירון, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

לאחר פגישתו עם נתניהו, הגיע מקרון לפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין, במעונו בבירה. מוקדם יותר היום, נועד ריבלין לפגישות עם נשיא צפון מקדוניה ונשיא אלבניה.

בתוך כך, בשעות אלו נמשכת הרכבת האווירית, של מנהיגים מרחבי העולם העושים את דרכם לישראל כדי להשתתף באירועי פורום השואה.

שר הפנים אריה דרעי קיבל בנתב"ג את פניו של נשיא גרמניה, פראנק-ואלטר שטיינמאייר. "אמרתי לנשיא הגרמני כי ישראל זוכרת את בניה ובנותיה הקדושים, ששת המיליונים שנספו בשואה", הצהיר דרעי, "ותיאבק – ביחד עם גרמניה ושאר מדינות העולם – באנטישמיות הגואה שוב במדינות אירופה ובמקומות נוספים בעולם".

בשעות הערב ינחתו בנתב"ג יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'רלס, וחתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר. סגן הנשיא האמריקני, מייק פנס, ינחת מחר בבוקר, זמן קצר אחרי נחיתתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

תגיות:צרפתעמנואל מקרוןפורום השואה הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה