סיפורי אמונה

כשהגר"ח קנייבסקי פרץ בבכי סוער: הסיפור שלא סופר מעולם

"אתה חושב שאני זקן סנילי ושוכח הכל", ציטט הרב קנייבסקי את דבריו של גדול העולם הרב דוד קרלינר, "אך דע לך, שאולי אני שוכח כמה דברים בענייני העולם הזה, אבל מן התורה הקדושה לא שכחתי מאומה, כקוצו של יו"ד"

הרב חיים קנייבסקי (צילום: פלאש 90)הרב חיים קנייבסקי (צילום: פלאש 90)
אא

הרב גדליה הוניגסברג, נכדו של הגר"ח קנייבסקי,סיפר את הסיפור הבא, וחשף מה גרם לסבו הגדול לפרוץ בבכי. היה זה כאשר הרב קנייבסקי שיתף את צאצאיו בקורות חייו של רבי דוד קרלינר. "רוצים לדעת מהי יגיעה אמיתית בתורה? זה רבי דוד קרלינר", אמר הגר"ח וציין כי "רבי דוד קרלינר היה מתמיד גדול, הבקיא בכל התורה כולה. בסוף ימיו היה לו קשה לראות, והוא רק ישב ולמד, ושכח מכל ענייני העולם הזה".

"יום אחד הוא ישב ושקע בלימוד כהרגלו. באותו זמן הגיע משולח שאסף כספים למטרות צדקה. המשולח ישב והמתין עד שר' דוד ירים את עיניו מהגמרא וישים לב לקיומו. לאחר דקות ארוכות ר' דוד הרים את עיניו והבחין באותו יהודי ושאלו לרצונו. השיב לו המשולח שהוא נוהג לבוא אליו מדי תקופה ומקבל ממנו תרומה הגונה. ואכן גם הפעם ר' דוד הכניס ידו לכיסו ושלף תרומה נדיבה.

"המשולח שם לב שר' דוד 'לא איתו' והוא שולף כסף בלי לשים לב, וחשב בליבו: 'אני אקפוץ על ההזדמנות…', וכך חיכה בסבלנות עד שר' דוד ירים את עיניו שוב מהגמרא, וכאשר זה קרה, הוא חזר שוב על מה שאמר דקות ספורות קודם לכן, ושוב זכה לתרומה הגונה.

"כך חזר המעשה על עצמו מספר פעמים", ממשיך רבי חיים קנייבסקי לספר לבני משפחתו הקשובים. "עד שר' דוד קלט את ההתחכמות של אותו משולח, ואמר לו: 'הרי היית כאן ונתתי לך מה שאני נותן, למה אתה מגיע שוב?!'

"המשיך ר' דוד והרים את קולו: 'אתה חושב שאני זקן סנילי ושוכח הכל, אך דע לך שאולי אני שוכח כמה דברים בענייני העולם הזה, מי מגיע אלי וכו', אבל מן התורה הקדושה לא שכחתי מאומה, כקוצו של יו"ד'

"וכאן", המשיך הנכד לספר, "סבי הרב קנייבסקי פרץ בבכי שלא נפסק במשך כמה דקות. אז ראינו בחוש מעט מאהבת התורה הבוערת בו ושביבי אש מסערת לבבו, 'מן התורה הקדושה לא שכחתי מאומה כקוצו של יוד'. ואז הבנו מה הכוונה 'לקבוע עיתים לתורה'".

כוחו הגדול של לימוד תורה: הרב זמיר כהן ב-4 דקות שישנו לכם את החיים:

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:קביעת עיתים לתורההרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה