חדשות בארץ

עוקץ מטורף: איך הצליחה חברת ניקיון לעשוק אתיופי קשיש - במאות אלפי שקלים?

איך קורה שחברת ניקיון מעסיקה אתיופי קשיש בניקוי רחובות, אך בעצם משלמת לו משכורת נמוכה מאוד - במשך 14 שנה?! תאמינו או לא, אבל הסיפור המזעזע שנחשף השבוע, לא מותיר מקום לספקות

אא

איך קורה שחברת ניקיון מעסיקה אתיופי קשיש בניקוי רחובות, אך בעצם משלמת לו משכורת נמוכה מאוד - במשך 14 שנה?!

תאמינו או לא, אבל הסיפור המזעזע שנחשף השבוע, לא מותיר מקום לספקות: הקשיש בן ה-74 הועסק כמנקה רחובות במרכז הארץ לשש וחצי שעות יומיות, ושישה ימים בשבוע. 

אלא שהקשיש כלל לא חשב שמרמים אותו, עד לפני כחודש - כאשר החליט לתבוע את חברת הניקיון בתואנה שהחברה רימתה אותו. לדבריו, החברה ניצלה את העובדה שאין לו הבנה בדיני עבודה, ושמן הסתם לא ידרוש את הראוי לו. 

"עבדתי כמנקה רחובות בקיץ החם ובגשם, והחברה שילמה לי משכורת נמוכה מאוד", טען הקשיש. לדבריו, הוא עבד קשה מאוד ואף סיכן את חייו בגלל שנאלץ לנקות רחובות סואנים ופקוקים - עד שגילה כי במקום סכום של 5,000 ש"ח שאמור היה לקבל מדי חודש, הוא מקבל רק 1,400. 

בתביעה שהגיש הקשיש לבית הדין האזורי לעבודה, נטען כי החברה לא כללה במשכורתו גם את התנאים הסוציאליים להם היה זכאי כדמי הבראה, ימי חופשה, נסיעות, חופשת מחלה, ביטוח לאומי וקרן פנסיה. 

באמצעות עורך דינו שמעון עשור, תובע כעת הקשיש מחברת הניקיון סכום של 400,000 ש"ח, אולם החברה מצדה מכחישה את הטענות המיוחסות שלה וטוענת כי מדובר בתביעת סרק. "צריכים להטיל עליו הוצאות משפט משמעותיות. הוא עבד במשרה חלקית וקיבל את כל הזכויות, התנאים הסוציאליים והכספים שמגיעים לו כדין", טוענת החברה בכתב ההגנה שהגישה לבית הדין לעבודה. 

תגיות:ניקיוןחברהעוקץאתיופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה