חדשות יהדות

הערב: 208 שנה לפטירתו של בעל התניא. אלפים יעלו על קברו שבאוקראינה

הערב יצויינו 208 שנה לפטירתו של רבי שניאור זלמן מלאדי, בעל התניא, מייסד שושלת אדמו"רי חב"ד. אלפים צפויים לעלות על קברו בהאדיטש שבאוקראינה

רבי שניאור זלמן מלאדי, בעל התניארבי שניאור זלמן מלאדי, בעל התניא
אא

אלפים צפויים לבקר בהאדיטש שבאוקראינה ולהתפלל על ציונו של מייסד שושלת אדמו"רי חב"ד רבי שניאור זלמן מלאדי, לרגל יום ההילולא.

הערב ומחר (שלישי) חל יום ההילולא של מייסד חסידות חב"ד, רבי שניאור זלמן מלאדי, המכונה גם 'בעל התניא'. בשל כך, אלפי מתפללים מהארץ ומהעולם צפויים לבקר ביממות הקרובות בהאדיטש שבאוקראינה ולהתפלל על ציונו הקדוש.

רבים מרבים לטוס לאוקראינה ולהתפלל על קברו במשך כל ימות השנה, ובימי ההילולא בפרט. המקום הופך לאבן שואבת, ואלפי יהודים מכל רחבי העולם הלומדים את משנתו מגיעים לפקוד את הציון הקדוש ביום ההילולא ובימים הסמוכים לו.

שליח חב"ד במקום, הרב שניאור זלמן דייטש, מפעיל בשנים האחרונות את 'קריית רבינו הגדול', שמעניקה שירותי הכנסת אורחים מלאה לאורחים שמגיעים להאדיטש. שירותי הכנסת האורחים כוללים כמויות גדולות של אוכל בכשרות מהודרת, שתיה חמה ומקומות לינה רבים, לאלפי האורחים שעתידים להגיע למקום.

רבי שניאור זלמן מלאדי (נפטר בכ"ד בטבת ה'תקע"ג) מכונה גם האדמו"ר הזקן, בעל התניא, בעל "שולחן ערוך הרב", ו"רש"ז". היה מייסד תנועת חסידות חב"ד והאדמו"ר הראשון בשושלת זו.

הרב יאיר כלב בשיחה שאסור לפספס, במבוא לספר התניא: "הקב"ה רוצה את הלב". צפו

לקריאה נוספת על רבי שניאור זלמן מלאדי

לקריאה אודות ספר "בעל התניא"

תגיות:בעל התניאהילולארבי שניאור זלמן מלאדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה