חדשות בארץ

אמה של נעמה יששכר נחתה בישראל: "מאמינה שפוטין יחון אותה"

לאחר ששהתה לצדה בכלא במוסקבה בימים האחרונים, אמה של נעמה אמרה לאחר נחיתתה בבן גוריון כי "הגענו לרגע האמת. השבוע אדע מתי נעמה משתחררת", זאת, בצל הדיווח בסוף השבוע כי הנשיא פוטין שוקל לחון את הצעירה הישראלית במהלך ביקורו בישראל

נעמה יחד עם אמה, יפהנעמה יחד עם אמה, יפה
אא

לקראת ההכרעה השבוע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעניין חנינתה של נעמה יששכר, נחתה לפני זמן קצר (ראשון) אמה, יפה, בנמל התעופה בן גוריון, לאחר ששהתה לצדה בכלא במוסקבה בימים האחרונים. "הגענו לרגע האמת. השבוע אדע מתי נעמה משתחררת", אמרה יפה לכתבים בשדה. "אני רוצה ללכת לראות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולחזק אותו. אני מאמינה שפוטין יחון אותה".

ביום חמישי דיווח אתר החדשות הרוסי "קומרסנט", מפי גורמים בקרמלין, כי הנשיא פוטין שוקל להעניק חנינה ליששכר במהלך ביקורו השבוע בישראל. המקורות הוסיפו כי מוסקבה מאוכזבת מכך שישראל לא נעתרה להצעתה לשחרר בתמורה את ההאקר אלכסיי בורקוב, שהיה כלוא בישראל מאז 2015 והוסגר באחרונה לידי הרשויות האמריקניות. לפי גורם ממשלתי, "רצינו שהמהלך הזה יהיה דו-כיווני", אך לא מן הנמנע כי הצעירה הישראלית תשוחרר "מטעמים הומניטריים".

נתניהו ופוטין (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)נתניהו ופוטין (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

בכיר ישראלי הגיב אמש לדברים ואמר בתדרוך לכתבים כי ישראל עשתה "מספיק טובות לרוסים", לדבריו – "חלקן קשורות למצב הביטחוני וחלקן להחזרת שרידי גופתו של זכריה באומל באפריל 2019 - בדיוק בחודש שבו נעצרה נעמה יששכר". בהתייחסות מרומזת לשחרור שני האסירים הסורים, הוסיף הבכיר כי "נוצר מעין 'שיח של טובות' בין ירושלים למוסקבה ונראה שהמאזן נטה לכיוון הנכון, גם אם חלק מהן לא בהכרח קשורות במישרין לנעמה - אך ייתכן שבעקיפין".

קודם כניסת השבת אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אחרי ששוחח אתמול עם נשיא רוסיה, הוא "הרבה יותר אופטימי" בנוגע לשחרורה של יששכר מהכלא הרוסי, לאחר שבאוקטובר היא הורשעה בהברחת כמות זעירה של חומר אסור ונידונה לשבע שנות מאסר וחצי. נתניהו אמר בהודעה המצולמת כי "הרגשתי שיש לו נכונות אמיתית להגיע לפתרון". לדברי ראש הממשלה, "אני לא יכול לפרט, אבל אנחנו נמשיך לעשות הכול כדי להביא את נעמה הביתה. ועד אז, נמשיך לחזק את המשפחה שלה וגם אותה".

פוטין יגיע לישראל ביום חמישי כדי להשתתף בטקס לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, הנערך ביד ושם תחת הכותרת "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות". באירוע ישתתפו כ-40 נשיאים, ראשי ממשלה, נציגים של בתי מלוכה וראשי פרלמנט מאירופה, צפון אמריקה ואוסטרליה.

תגיות:נעמה יששכררוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה