חדשות בארץ

גורמי ממשל ברוסיה: ייתכן שפוטין יעניק חנינה לנעמה יששכר

לאחר שראש הממשלה נתניהו הביע אופטימיות כי סוגיית שחרורה של נעמה יששכר מתקדמת "לקראת פתרון", אמרו גורמים בממשל הרוסי כי ייתכן שהנשיא פוטין יעניק לה חנינה לפני הגעתו בשבוע הבא לביקור בישראל

נעמה יששכרנעמה יששכר
אא

שביב של תקווה: גורמים בממשל הרוסי אמרו היום (חמישי), כי ייתכן שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יעניק חנינה לנעמה יששכר לפני ביקורו בישראל ביום חמישי הבא. כך דיווח האתר הרוסי "קומרסנט", המקורב לממשל ברוסיה.

מוקדם יותר היום, נמסר מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא שוחח בטלפון עם פוטין על ההתפתחויות באזור ועל עניינה של נעמה יששכר. "השיחה הייתה חמה ועניינית, וחיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון", נאמר בהודעה הישראלית. לעומת זאת, בהודעת הקרמלין על השיחה, הנושא לא הוזכר כלל. 

אמה של נעמה, יפה יששכר, אמרה לחדשות 12 כי היא "מאוד מאמינה, מקווה ומתפללת" לשחרורה של בתה, אולם הוסיפה כי ככל הנראה היא לא תגיע במטוסו של פוטין. בהתייחסה לשיחתו הטלפונית של נתניהו עם נשיא רוסיה, אמרה יששכר כי היא מעודדת אותה ומעניקה לה תקווה נוספת: "הוא (פוטין) יצטרך לפתוח את ליבו. אני אנסה להגיע אליו דרך מכתב, ופשוט להתחנן לפניו, כי זה תלוי בו עכשיו. מר נתניהו עשה כל מה שהוא יכל, אני יודעת שיש מגעים כבר הרבה מאד זמן. והכדור אצל פוטין עכשיו".

בתחילת השבוע קיבלה נעמה מכתב ששלח לה נתניהו. "אזרחי המדינה חושבים עליך, והם מגלים עניין עצום בכל בדל מידע על שלומך. מאז ומתמיד עמנו מתאפיין במורשת של ערבות הדדית – איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך הדבר גם במקרה שלך", כתב ראש הממשלה. "מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להביא לשחרורך. כולנו מחזקים אותך בהתמודדות עם האתגר הקשה שנכפה עלייך, וכולנו מאוחדים בציפייה לראותך בקרוב בישראל".

השרה גילה גמליאל, הנמצאת בביקור ברוסיה, נפגשה עם סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, וכן עם הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, הנחשב למקורב לפוטין. היא ביקשה מהרב, כי ימליץ בפני הנשיא הרוסי לשקול חנינה ליששכר בשל נסיבות הומניטריות. גמליאל כתבה בפייסבוק, כי הרב לאזאר אמר לה ש"המסר כבר הגיע, כולם כבר מספיק סבלו. צריכים להגיע עם מסר הומניטרי, ולא לעשות הפגנות. אני מאמין שבעזרת השם הכל יהיה טוב, אבל ההמלצה לפעול משיקולים הומניטריים היא הנכונה".

כזכור, בחודש שעבר דחה בית משפט ברוסיה את הערעור שהגישה יששכר על גזר הדין שהושת עליה – שבע וחצי שנות מאסר. במהלך ביקורו בארץ, יחנוך פוטין אנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד, וישתתף ב"פורום השואה הבינלאומי" לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. במשפחת יששכר תולים תקוות, כי המאמץ המדיני הישראלי אכן יוביל להכרזה של פוטין על מתן חנינה לנעמה.

תגיות:ולדימיר פוטיןנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה